اخبار مهمکمیسیون اجتماعی

بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی صرف رفع محرومیت مناطق محروم نشد

آستان بهارستان؛ نماینده مردم رزن در مجلس گفت: به رغم اختصاص ۱۹ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت مناطق محروم این مبلغ صرف محرومیت‌زدایی نشده است.

«حسن لطفی» در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیات رییسه مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰، گفت: طبق بودجه قرار بود ۱۹ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت مناطق محروم در نظر گرفته شود که «الیاس نادران» رییس کمیسیون تلفیق بودجه این میزان را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد و در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری به سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شد.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس با بیان اینکه به دلیل عدم وجود امضای رییس مجلس پای این ابلاغیه، این موضوع اجرا نشد، عنوان کرد: در تاریخ ۶ تیرماه ۴۱ نفر از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردند که این قانون اجرا نمی‌شود و ریالی از این میزان در اختیار مناطق محروم قرار داده نشده است.

وی از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تکلیف این موضوع را روشن کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: عدالت در توزیع امکانات ورزشی وجود ندارد. فقط به مراکز استان‌ها توجه می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود.

***

«علی نیک زادثمرین» ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت. وی در پاسخ به تذکر اول این نماینده عنوان کرد: فردا جلسه‌ای با رؤسای کمیسیون‌های مجلس درباره این موضوع برگزار می‌شود. از رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز می‌خواهیم که درباره مسائل حوزه های انتخابیه به نمایندگان پاسخگو باشد.پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا