اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

حرمت اصحاب رسانه حفظ شود/ در انتقاد افراط تفریط نکنیم

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات و سختی‌های خبرنگاران، حمایتی از این قشر وجود ندارد، بر ضرورت رعایت حرمت اصحاب رسانه تاکید کرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی اظهارکرد: در جامعه ما هم در اصول اخلاقی و هم اعتقادی مساله امر به معروف و نهی از منکر همواره به عنوان یک اصل مترقی با نگاه بلند مورد توجه قرار گرفته است. با وجود اینکه اهمیت این موضوع، کمتر در جامعه به آن پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: کار خبرنگاران و همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و می‌خواهند روشنگری کنند و چشم و زبان جامعه باشند، می‌تواند مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد. این اصل باید محترم شمرده شود و درعین حال آداب آن را همه یاد بگیرند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت رعایت حرمت اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاری در جامعه ما شغل پرزحمت و پرمشغله‌ای است و عمدتا با انواع آسیب‌ها، مشکلات و سختی‌ها روبروست اما متاسفانه آنطور که باید و شاید حمایتی از این قشر وجود ندارد.

با آمران به معروف به نحوی برخورد نشد که همه منصرف شوند

وی افزود: اگر کسی اشکالی را به من گوشزد کرد نباید با چنین فردی تندی و بی‌مهری کرد. یا به نحوی رفتار کنیم که این رویه برای دیگران الگو نشود. اگر کسی کار خوبی کرد باید در جامعه ارزش شمرده شود، چنین فردی باید محترم دیده شود تا برای دیگران هم الگو شود. نباید با کسی که امر به معروف و نهی از منکر کرده به نحوی برخورد کنیم که دیگران از ورود به این عرصه پرهیز کنند.

نماینده مردم طبس در مجلس گفت: اگر خطایی از کسی سر زده که برای ما محرز شد اولا باید به خود فرد گفته شود.  و بعد اینکه به اندازه گفته شود یعنی کوچک نمایی و بزرگ نمایی نشود. همچنین نباید کارهای خوب این فرد را نادیده گرفت و کل شخصیت فرد را لگدمال کرد. نهایتا باید مراقبت‌ها از همه طرف‌ها باشد و سعی شود حریم‌ها حفظ شود.پایان پیام/۱۱۰

منبع:‌ ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا