اخبار مهمکمیسیون سیاسی

مذاکرات برجامی به معیشت مردم گره نخورده/ بودجه ۱۴۰۱ بدون توجه به نتیجه برجام بسته شد

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ بدون توجه به نتیجه برجام بسته شده و معیشت مردم اینبار به مذاکرات گره نخورده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برجامی ایران و طرف های غربی، گفت: طرف های غربی همچنان زیر بار تعهداتی که در برجام داده بودند نمی روند که این موضوع مذاکرات را با چالش مواجه می کند.

محمود عباس زاده مشکینی گفت: ایران مذاکرات را با فرض اینکه طرف های غربی زیر بار تعهدات خود نروند و به تحریم ها ادامه بدهند، آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز کشور را بدون اعتنا به طرف های غربی و با ظرفیت های داخلی اداره می کنیم و دیپلماسی خود را در سبد چهار کشور اروپایی قرار نداده ایم.

سیاست خارجی دولت سیزدهم ارتباط متوازن با دنیاست

نماینده مشکین شهر گفت: سیاست خارجی که دولت سیزدهم در پیش گرفته برقرار ارتباط متوازن با تمام کشورهای جهان البته بدون رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: حتی بودجه سال ۱۴۰۱ بدون توجه به نتیجه برجام بسته شده و معیشت مردم اینبار به مذاکرات گره نخورده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: برخلاف دولت گذشته، دولت سیزدهم زلف اداره کشور را به مذاکرات گره نزده است و اصرار مجلس نیز به همین موضوع بوده است.

وی عنوان کرد: در این مسیر هم مجلس به جد نظارت خواهد داشت تا مذاکرات به این سمت و سو نرود.

عباس زاده مشکینی با اعلام اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان فروش نفت و بازگشت پول آن افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت:در حال حاضر مبادلات کشورمان با کشورهای آسیای میانه در سه ماه گذشته ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: غربی ها به این موضوع رسده اند که ایران از شرایط فشارهای حداکثری عبور کرده است.

وی گفت: سیاست ایران در مذاکرات و پس از آن خنثی سازی تحریم ها است و در این درباره هر اقدامی لازم باشد نیز انجام می دهیم.پایان پیام/۱۱۰

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا