اخبار مهمکمیسیون تلفیق

۳۰ درصد هدررفت در حوزه‌ یارانه‌ها

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: وزیر کشاورزی در این جسله عنوان کرد که در حال حاضر ۳۰ درصد هدررفت در حوزه‌ یارانه‌ها داریم که ۲۰ درصد آن به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در جلسه امروز که با حضور مسئولان مختلف دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی برگزار شد، موضوع اصلاح در روند ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: وزیر کشاورزی عنوان کرد که از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی نظرخواهی شده و با تولیدکنندگان جلسات مختلفی گذاشته شده و حرفهای آنها شنیده شده و همه راهکارها پیش‌بینی شده است و کار به گونه‌ای خواهد بود که تولیدکننده بتواند به تولیدش ادامه دهد و مازاد تولید تولیدکنندگان دام و طیور توسط دولت خریداری شده و می‌شود تا در مواقع مورد نیاز به بازار عرضه خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس اظهار داشت: ساداتی‌نژاد گفت که دولت باید به حمایت از تولیدکننده بپردازد و تولیدکننده نیز به تولیدش ادامه دهد و مردم که مصرف کننده هستند بتوانند محصول تولیدشده را با قیمت واقعی و مدیریت شده دریافت کنند.

مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز آزاد به صورت کارت اعتباری ارائه می شود

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز آزاد به صورت کارت اعتباری و فقط برای خرید کالا و نه به صورت نقدی دراختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تأکید نمایندگان در جلسه امروز بر این بود که در مقام اجرا و عمل، دولت نظارت دقیق و کافی بر اجرای این تصمیمات داشته باشد به طوری که در هیچ قسمتی کاستی وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس اظهار داشت: ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد در شرایط فعلی ۳۰ درصد هدررفت یارانه را داریم که ۲۰ درصد آن به صورت قاچاق کالا از کشور خارج می‌شود و ۱۰ درصد آن نیز به دلیل عدم بهره‌وری هدر می‌رود که در صورت اجرای طرح جدید در ساماندهی جدید یارانه‌‌ها تحول خوبی در حوزه بهره‌وری از این بخش خواهیم داشت.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی گفت که در شرایط فعلی بهره‌وری تولید در حوزه طیور در کشور ما پائین‌تر از سطح دنیا است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا