اخبار کمیسیون‌هااخبار مهم

نمایندگان مجلس با کلیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکلات صنفی و تخصصی موافقت کردند

آستان بهارستان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص کلیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکلات صنفی و تخصصی را بررسی کرده و در نهایت با کلیات آن موافقت کردند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در دفاع از کلیات این طرح بیان کرد: بحث تشکل های صنفی و تخصصی نیازمند قانون است. این تشکل ها برای مطالبه گری نیازمند قانون هستند. مثلا کانون بازنشتگان در قالب این قانون تشکیل می شود و سپس مطالبه گری خود را انجام می دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما قبلا قانون احزاب را داشتیم و انجمن های صنفی و تخصصی تحت این قانون مجوز خود را دریافت و فعالیت می کردند، اما از سال ۹۵ انجمن های صنفی و تخصصی از قانون احزاب جدا شدند و از آن سال هیچ مجوز دیگری برای این انجمن ها صادر نشد. اکنون ۶۰۰ انجمن صنفی و تخصصی داریم که در نوبت اخذ مجوز هستند اما چون قانون نداریم وزارت کشور نتوانسته به این تشکل ها مجوز دهد. این تشکل ها سیاسی نیستند و فقط به دنبال مطالبات خود هستند. با تصویب این قانون، تشکل های صنفی و تخصصی می توانند مطالبات خود را پیگیری کنند.

در نهایت نمایندگان با کلیات این طرح موافقت کرده و بنا شد تا این طرح به صورت دو شوری بررسی شود و نمایندگان پیشنهادات خود را در خصوص این طرح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح کنند. پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا