اخبار مهمکمیسیون سیاسی

با همکاری کشورهای منطقه بساط یکجانبه گرایی آمریکا برداشته می شود

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه گفت: آرایش جدیدی در مناسبات حاکم بر جهان شکل گرفته است. این اتفاقات مهمترین و عملی ترین پدیده هاست و نقطه عطفی برای پایان بخشی به یکجانبه گرایی آمریکایی ها در جهان است.

محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین گفت: جمهوری اسلامی ایران تبدیل به محور شکل‌گیری یک بلوک قدرت در غرب آسیا شده است که سه پایه اساسی آن ایران، روسیه و چین هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع آرایش جدیدی در مناسبات حاکم بر جهان شکل گرفته است، گفت: اتفاقاتی مانند رزمایش اخیر مهمترین و عملی ترین پدیده‌هاست و نشان دهنده نقطه عطفی برای پایان بخشی به یکجانبه گرایی مفرط غربی‌ها درمناسبات بین المللی است.

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها پیام این رزمایش را دریافت کردند. البته پیام این رزمایش یک نشانه و سمبل است و آنچه در متن  این رزمایش اتفاق افتاده است، بسیار عمیق‌تر و گسترده‌تر از این حرفهاست و بارزترین اثر این تحول در تاریخ، پایان یک جانبه‌گرایی آمریکا و شروع یک عصر جدید بر مدیریت جهان است.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: با همکاری کشورهای منطقه و حمایت ملت‌ها و آزادی خواهان عالم بساط یکجانبه گرایی برچیده می شود و این روند سرعت پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مثبت ارزیابی کردن رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین گفت: اجرای این رزمایش از لحاظ سیاسی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان می‌دهد که چین و روسیه قاطعانه از ایران در حفظ تجارت خارجی مشروع خود، به ویژه از طریق کشتیرانی حمایت می‌کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری چین، روسیه و ایران بر منافع متقابل و برد-برد متمرکز شده است، اضافه کرد: پکن و مسکو از تقاضای منطقی تهران در خصوص برجام حمایت و ایران را تشویق می‌کنند تا توانایی‌های خود را برای تضمین امنیت منطقه تقویت کند. این می‌تواند از مداخله عمیق نیروهای غربی در امور مرتبط به منطقه خلیج فارس و امور داخلی ایران جلوگیری کند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا