اخبار مهمکمیسیون عمران

۹۰ درصد هزینه‌های نازایی در سال آینده رایگان است

آستان بهارستان؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه حمایت از خانواده در مجلس، دولت از سال آینده موظف است بند به بند این قانون را اجرایی و عملیاتی کند.

صدیف بدری عصر شنبه در مراسم راه‌اندازی خط تولید نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: یکی از واحدهای کارآمد جهاد دانشگاهی در استان اردبیل درمان ناباروری است که زوجین بسیاری از استان‌های مختلف و حتی خارج از کشور برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در قانون حمایت از خانواده و ارتقا جمعیت ۹۰ درصد هزینه‌های نازایی با کمک دولت تأمین شده تا زوجین نابارور بتوانند مراحل فرزندآوری را به شایستگی طی کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است بند به بند قانون حمایت از خانواده را اجرایی کند تا افزایش جمعیت در سال‌های آینده با همراهی خانواده‌ها در کشور رخ بدهد.

بدری با قدردانی از تلاش‌های نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و تحقیقاتی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس در حال نهایی شدن است و ما آمادگی داریم تا در تبصره‌ها و قوانین مختلف پشتیبان و کمک کار این نهاد انقلابی در توسعه فعالیت‌ها و ارائه خدمات به مردم باشیم.

وی ضرورت توسعه و تقویت مرکز درمان ناباروری اردبیل را به همت جهاد دانشگاهی یادآور شد و خاطر نشان کرد: خط تولید نشاسته صنعتی هر چند محدود و با ۵ میلیارد تومان راه‌اندازی شده اما می‌تواند نوید روزهای خوشی را در تبدیل و فرآوری محصول سیب‌زمینی در اردبیل بدهد تا کشاورزان دغدغه کمتری در فروش محصول داشته باشند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: علاوه بر سیب‌زمینی، این استان در تولید گندم و محصولات سردرختی نیز از قطب‌های کشور محسوب می‌شود که انتظار می‌رود در این زمینه نیز توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد توجه قرار گیرد.

وی خدمات جهاد دانشگاهی را در حوزه درمان سرطان گوارشی یادآور شد و بیان کرد: ما آمادگی داریم با همراهی مسئولان استانی زمینه راه‌اندازی شعبه‌ای از این مرکز درمان و تحقیقات سرطان گوارشی را در استان اردبیل راه‌اندازی کنیم تا امکان درمان بیماران مبتلا فراهم آید.

بدری جهاد دانشگاهی را نقطه اتصال صنعت به دانشگاه و تقویت امر تجاری‌سازی اعلام کرد و ادامه داد: خدمات نهادهای انقلابی در حوزه جهاد دانشگاهی و جهاد سازندگی هیچ وقت از اذهان مردم پاک نمی‌شود چرا که در این نهادها خدمات بی‌منت و در عین حال قابل تحسین در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، علمی و پژوهشی انجام شده است.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا