اخبار مهمکمیسیون سیاسی

فاجعه انسانی در یمن با چراغ سبز آمریکا

آستان بهارستان؛ رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با چراغ سبز آمریکا و سکوت مجامع بین المللی یک فاجعه انسانی بزرگ در یمن در حال وقوع است.

زهره الهیان با اشاره به هشتصد حمله هوایی به یمن طی چهارماه اخیر و در سایه جنگ اوکراین گفت: در حالی که همه توجه جهان و رسانه های زنجیره ای به اوکراین و شرق اروپا است، ائتلاف سعودی-عبری با چراغ سبز آمریکا یک فاجعه انسانی بزرگ را در یمن رقم زده اند و بحران انسانی علیه مردم بی دفاع این کشور واقع شده.

وی افزود: حمله به زیرساخت ها، مدارس، بیمارستان ها و شهرها در حالی انجام می شود که رسانه های دنیا لحظه به لحظه اخبار اوکراین را مخابره می کنند اما هیچ حساسیتی نسبت به وضعیت مردم یمن ندارند و سازمان های بین المللی سالها در این باره سکوت اختیار کرده اند و کشورهای مدعی حقوق بشر هم چشم های خود را در برابر جنایات تحمیلی علیه مردم یمن بسته اند و حتی از آن حمایت می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: لازم است وزارت خارجه در مجامع بین المللی، صدای مردم یمن را به دنیا برساند و سازمان های مردم نهاد نیز واکنش جدی  در این باره نشان دهند و با پوشش رسانه مانع ادامه این جنایت شوند تا شاید جان هزاران هزار زن و کودکی که در یمن در مواجه با گرسنگی و بیماری های واگیردار هستند، نجات پیدا کند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا