اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

افزایش نیروی دولت قانونی نیست

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درخواست جدی کارکنان بحث تبدیل وضعیت و رسمی شدن است گفت: حکمی برای برنامه توسعه وجود دارد که باید حجم دولت تا پایان برنامه توسعه کاهش یابد و افزایش حجم نیرو به لحاظ قانونی امکان ندارد.

مهدی طغیانی پیرامون طرح ساماندهی مطرح شده کارکنان در مجلس شورای اسلامی و میزان ارتباط آن با فوق‌العاده‌های نهادهای مختلف اظهار داشت: دو مطالبه وجود دارد که یکی مبحث پرداختی‌ها است ودیگری قراردادهای استخدامی است. آن چیزی که رئیس مجلس شورای اسلامی به آن اشاره داشته‌ است رابطه استخدامی است چرا که خیلی‌ها در دستگاه‌های متفاوت با دولت تحت نیروی شرکتی، خرید خدماتی و یا حجمی در حال کار و فعالیت هستند.

وی افزود: یکی از گلایه‌هایی که همیشه این نیروها دارند این است که می‌گویند تفاوت ما با آن نیروی رسمی و یا پیمانی که در آن دستگاه در حال فعالیت است چیست؟ چرا که آنها همچون دیگر نیروها فعالیت می‌کنند اما نصف حقوق و مزایای دیگر نیروها را دریافت می‌کنند و به دلیل آنکه دولت به درستی برنامه‌ریزی نمی‌کند این دسته از افراد احساس می‌کنند که متضرر شده‌اند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه درخواست جدی این نیروها بحث تبدیل وضعیت و رسمی شدن است، بیان کرد: از سوی دیگر حکمی برای برنامه توسعه وجود دارد که باید حجم دولت تا پایان برنامه توسعه کاهش یابد بدین معنا که اینکه نیروی رسمی به دولت اضافه شود و حجم نیروی دولت به لحاظ منابع انسانی زیاد شود به لحاظ قانونی امکان ندارد.

وی تأکید کرد: حال میان درخواست به حق نیروهای معترض و وجود قانون بر منع اضافه کردن نیروهای رسمی باید جمع‌بندی کرد و گفت،که همه به وجود عده و عُده زیاد در دستگاه‌های دولتی معترفیم.

طغیانی پیرامون راهکارهای موجود برای حل این معضل گفت: یکی از پیشنهادات و یا راهکارها بحث ساماندهی است که در این ساماندهی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی براساس طرح نمایندگان پیشنهادی را ارائه و طراحی کرده که به دنبال مصوب شدن آن قرار است به صحن علنی مجلس آورده شود، دولت جدید نیز در سازمان اداری و امور استخدامی کاری را در این حوزه انجام داده که قول داده‌اند که کار لایحه دولت نیز تا پس از عید به سرانجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: اکنون یک طرح و یک لایحه در حال تدوین در مجلس شورای وجود دارد که آقای قالیباف پیرامون مبحث ساماندهی کارکنان به آن اشاره داشته‌اند چرا که یکی از نمایندگان ماده‌ای را آورده بودند که این موضوع را در علوم پزشکی ساماندهی کنیم و این نیروها را رسمی کنیم که رئیس مجلس اشاره داشت، این موضوع در دستگاه‌های مختلف وجود دارد و باید برای همه تصمیم‌گیری شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا