اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مسئول بسیج سازندگی سپاه در پاسخ به خبرنگارما: از ساخت ۱۰ها واحدمسکونی تا توزیع هزاران بسته معیشتی

آستان بهارستان؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به ساخت ۱۰ها واحدمسکونی تا توزیع هزاران بسته معیشتی، در پاسخ به خبرنگار ما مبنی براینکه سال گذشته چه میزان برای نیازمندان هزینه کردید و چقدر خیرین به شما کمک کردند؟ اظهارداشت: بیش از نیمی از هزینه های بسیج سازندگی سپاه را خیرین تامین می کنند.

ساخت ۴۳ واحد مسکونی برای نیازمندان

سرهنگ پاسدار علیرضا ایراندوست در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی و رزمایش جهادگران فاطمی سپاه علی بن ابی طالب(ع) که در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد؛ افزود: به عنوان مثال احداث ۴۳ واحد مسکونی برای نیازمندان به ارزش ۱۲ میلیارد تومان بود که نیمی از آن را خیرین پرداخت کردند.

وی ادامه داد: زمان زلزله سر پل ذهاب و سی سخت خیرین قم در عرض دو تا سه روز مبلغی که اعلام می کردیم را تامین می کردند که این نوع دوستی مردم قم عجیب است؛ به عنوان مثال بسیج سازندگی قم توانست ۴۳ واحد مسکونی در سی سخت تحویل دهد که شاید کمک خیرین قم در این زمینه بی نظیر بود.

توزیع فصلی ۱۵ تا ۲۵ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی قم

وی گفت: در قالب کمک های مومنانه فصلی یک بار ۱۵ تا ۲۵ هزار بسته های معیشتی به ارزش ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی تهیه و برای توزیع میان محرومان به مدیران محلات ۱۲۰ گانه قم داده می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم اظهارداشت: ‌۱۹۹ صندوق قرص الحسنه محلات در قم داریم که مبالغ جمع آوری شده به دست محرمان همان منطقه رسانده می شود.

 ۳۵۰ گروه جهادی فعال در استان قم

وی گفت: ۳۵۰ گروه جهادی فعال در استان قم وجود دارد و تمرکز فعالیت ما روی مناطق محروم است.

وی به فعالیت های مختلف سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در بخش عمرانی با دستگاه های اجرایی و دولتی تفاهم نامه همکاری امضا شده و به عنوان مثال با کمیته امداد بابت احداث ۵۰ واحد مسکونی در ۱۰ روستا قرارداد منعقد کردیم.

سرهنگ ایراندوست گفت: همچنین ترمیم و مرمت منازل محرومان در استان قم در حال انجام است و آسفالت کوه سفید و جعفرآباد انجام می شود.

وی گفت: در طرح بسیج آبرسانی تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و بسیج سازندگی منعقد شده که طبق آن باید در بازه دو سال و نیمه به هفت هزار روستا در کشور آبرسانی انجام شود.

آبرسانی به ۱۲ روستا توسط جهاد سازندگی استان قم

وی ادامه داد: در این راستا بسیج جهادسازندگی قم آبرسانی به ۱۲ روستا را با ایجاد مخازن آب در دستور دارد که ایجاد لایروبی دو قنات و آبرسانی آب به روستاها در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: به عنوان مثال جهت طرح بسیج آبرسانی ما از هر پیمانکاری هزینه را پرسیدیم به عنوان مثال اگر برای پروژه ای به ما قیمت ۸۰ میلیون را دادند بسیج سازندگی آن را با ۵۰ میلیون و با ۱۰ درصد سود قانومی انجام می دهند و با هزینه بسیار کمتر انجام می دهد.

وی بیان کرد: اکیپ های بهداشت ودرمان ما در مدارس مناطق محروم شهر مستقر می شوند و در زمینه دندانپزشکی خدمات ارائه می دهند و دوشنبه هم به آسایشگاه سالمندان شهید محلاتی می روند و به درمان سالمندان و معلولان می پردازند.

وی افزود: تیم دامپزشکی بسیج سازندگی هم در روستاها مستقر می شوند و به روستاییان خدمات می دهند.

سرهنگ ایراندوست گفت: در زمینه سوادآموزی، جهادگران در دو روستای قم مشغول فعالیت هستند و همچنین اردوهای جهادی تابستان و نوروز از جمله اقدامات است.

وی اظهارکرد: در هشت روستای محروم قم هشت امام جماعت مستقر کردیم که به مشاوره و اقدامات مذهبی فرهنگی می پردازند.

وی گفت: در خصوص اشتعال از محل وام تبصره ۱۶، از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد در مناطق و روستاهای محروم پرداخت می شود که منوط به داشتن طرح و تایید در کمیسیون اقتصاد مقاومتی است.

نشست خبری مسئول بسیج سازندگی استان قم

تسهیلات ۱۲۰ میلیونی پنل خورشیدی به روستاییان

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: تسهیلات ۱۲۰ میلیونی برای پنل های خورشیدی به افراد محروم روستایی اعطا می شود که  ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در ماه برای خانواده ها آورده دارد.

وی افزود: اقساط آن به صورت ماهانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در مدت هشت تا ۱۰ ساله بدون ضامن و به صورت ۲۰ سال خرید تضمینی است.

جمع آوری چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان

وی گفت: جهت آزادی زندانیان و مشاوره برای خانواده زندانیان با رایزنی های انجام شده حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع آوری شده است.

برنامه های هفته بسیج سازندگی قم

سرهنگ ایراندوست اظهارداشت: در هفته بسیج سازندگی رزمایش «جهادگران فاطمی سپاه» همزمان با سراسر کشور روز شنبه در قم برگزار می شود.

وی گفت: رزمایش جهادگران فاطمی از طریق قرارگاه های جهادی انجام می شود و در این روز دو قرارگاه در قم فعالیت خود را آغاز می کند و یکی در شهر و یکی در روستاهای قم مستقر می شود.

وی بیان کرد: دراین هفته ۱۰ جهیزیه با همکاری و مشارکت خیرین تقدیم زوج های نیازمند می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم اظهارداشت:‌ ارزش هر جهیزیه حدود ۳۵ میلیون تومان است که البته با ارتباط با خیرین و تولیدکننده ها اقلام با قیمت نازل خریداری می شود و چهار تکه بزرگ آن شامل ماشین لباس شویی، گاز، یخچال و فرش است.

وی افزود: همچنین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در امامزاده ابراهیم با محوریت مشاغل خانگی برپا می شود مشاوره اقتصادی اشتغال انجام می شود که این نمایشگاه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ بعد از ظهر فعالیت می کند.

وی گفت: در این هفته نمایشگاه عکس از فعالیت های گروه های جهادی در نگارخانه فرهنگ برپا می شود.

*****

لازم به ذکر است که بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری از سال ۷۹ با هدف اصلی پر کردن اوقات فراغت جوانان و تسریع فعالیت های زودبازده تشکیل شد اما در این مدت فعالیت ها و دستاوردهای گسترده ای را داشته است.

از  ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است.پایان پیام/۱۱۰

فاطمه سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا