اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

۱۰۵ زندانی غیرعمد با ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی در زندان های قم

آستان بهارستان؛ مدیرکل زندان های استان قم در گفت وگو با خبرنگارما مبنی بر اینکه سال گذشته ۷۳ زندانی غیرعمد با ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی در زندان های قم بودند، هم اکنون چه آماری است؟ اظهارداشت: ۱۰۵زندانی غیرعمد با ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی در زندان های قم هستند؛ چند نفر مانند بدهکار پرونده گوهرناز بدهی میلیاردی دارند.

زندانی مالی با بدهی کمتر از ۲۰۰ میلیون نداریم

علی اصغر رنجبر افزود: تا سال گذشته زندانی غیرعمد با بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون نداشتیم خوشبختانه هم اکنون فردی با کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان نداریم.

قم جزء استان های با زندانی کم

وی در پاسخ به اینکه آمار زندانی های قم نسبت به سایر استان ها چه میزان است؟ گفت: قم جزء استان های با زندانی کم است شاید رتبه ۲۸ را در بین ۳۲ استان داشته باشیم.

زندانی سیاسی در استان قم نداریم

وی گفت: شرایط همه بندهای مختلف زندان یکسان است و هیچ زندانی سیاسی در استان قم نداریم.

میانگین سنی زندانیان ۲۴ تا ۴۰ سال است

مدیرکل زندان های استان قم در پاسخ به این سوال که میانگین سنی زندانیان چقدر است و سالمندترین زندانی چند ساله است؟ گفت: میانگین سن زندانیان قم بین ۲۴ تا ۴۰ سال است و مسن ترین زندانی ۷۰ سال دارد.

حبس های سنگین در انتظار مجرمان مواد مخدر

وی گفت: برخی افراد تا ۱۵ سال در زندان هستند که بیشتر مجرمان در بخش مواد مخدر هستند و تا ۲۰ سال حبس برای آنان در نظر گرفته می شود که عمدتا پس از ۱۵ سال به جایگزین حبس تبدیل می شود.

وی ادامه داد: برای جرائم قاچاق کالا و ارز هم سقف حبس را ۱۵ سال تعیین کردند اما هیچ گاه به این حد نمی رسد.

هیچ مدیر یا مسئولی در حبس نداریم

رنجبر در پاسخ به این سوال که از سران و مدیران چه تعداد زندانی داریم؟ گفت: هیچ مدیر یا مسئولی در حبس نداریم.

یک چهارم زندانیان بلاتکلیف هستند

وی در پاسخ به این که چه تعداد زندانی بلاتکلیف داریم؟ گفت: یک چهارم زندانیان بلاتکلیف هستند یا متهم هستند و یا هنوز رای آنان صادر نشده که بستگی به نوع جرم دارد؛ به عنوان مثال قاضی می تواند کسی که مرتکب به قتل شده را تا دو سال تحت قرار بازداشت موقت نگه دارد اما پس از دو سال باید تعیین تکلیف شود.

۲۹۴ زندانی با پایند الکترونیک آزاد شدند

وی اظهارداشت: سال گذشته ۱۱۲ زندانی با پابند الکترونیک از زندان آزاد شدند که در سال جاری به ۲۹۴نفر رسیده است.

مدیرکل زندان های استان قم افزود: هزینه اجاره پابند الکترونیک روزی سه هزار تومان و وثیقه آن دو ونیم میلیون تومان استکه حتی اگر کسی وضعیت مالی مناسبی برای پرداخت همین مقدار نداشته باشد به آن کمک می شود.

****

لازم به ذکر است که دادستان استان قم در نشست مطبوعاتی اخیر خود گفت ۵۴۳ نفر با پابند الکترونیک از زندان آزاد شده اند.پایان پیام/۱۱۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا