اخبار مهمکمیسیون شوراها

اقتصاد سالم در گرو اصلاح شبکه تولید و توزیع است

آستان بهارستان؛ نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس با بیان این‌که در برنامه ششم، دولت موظف به تعاونی کردن ۸۵ درصد شرکت‌ها شده بود، گفت:‌ تا زمانی که فرآیند تولید و توزیع در کشور اصلاح نشود هیچ دستاورد قابل توجهی در این حوزه نخواهیم داشت.

 محمدصالح جوکار ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این‌که برای اقتصاد مردم محور نیازمند آسیب شناسی هستیم، اظهار کرد: مردم محوری اقتصاد یکی از مؤلفه‌های اقتصادی مقاومتی است که از سوی رهبر انقلاب تاکید شده است.

وی با بیان این‌که اقتصاد سالم در گرو مشارکت تولید کنندگان است، افزود:‌ تا زمانی که فرآیند تولید و توزیع در کشور اصلاح نشود هیچ دستاورد قابل توجهی در این حوزه نخواهیم داشت.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که در بحث اقتصاد به اقتصاد مردم محور به صورت تنها و مجزا اشاره کرد شاید مؤلفه‌های دیگر را نبینیم و اگر این مؤلفه‌ها دقیقاً ذکر نشود شاید طرح ناقص شود.

جوکار با بیان این‌که باید بررسی شود که چرا در بحث سهامداری مردم موفق نبودیم، تصریح کرد: در برنامه ششم دولت موظف شده که ۸۵ درصد شرکت‌ها را تعاونی کند، ولی در این زمینه هم موفق نبوده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: باید راهکاری داده شود که مردم نقدینگی خود را وارد سرمایه‌گذاری کنند و سهام خریداری کنند.

جوکار در پایان با اشاره به عملکرد نامطلوب بورس و بی‌اعتمادی مردم نسبت به این ساز و کار، تأکید کرد:‌ در اقتصاد امروز بورس نقش بسیار مهمی دارد، ولی اینکه کارکرد آن در کشور ما چه بوده، آیا دولت دخالت کرده یا ورود ناصحیح پیدا کرده نیازمند بررسی است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا