اخبار مهمکمیسیون فرهنگی

جهاد دانشگاهی ریل گذاری شعار سال را محقق کند

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال را باید از مجموعه جهاد دانشگاهی خواست که باید در این مسیر گام بردارد تا نیازهای کشور برطرف شود.

جواد نیک‌بین ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی تلاش‌های این نهاد را با استفاده از فناوری‌های جدید برای رفع نیازهای جامعه ستودنی دانست و اظهار کرد: هرچند جهاد دانشگاهی تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد، اما نسبت به گذشته از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی همواره برای ما مترادف بوده با کار علمی که به صورت جهادی انجام شود، لذا انتظار رفته و می‌رود که این مجموعه ضمن انجام فعالیت‌هایی دانش‌محور با عملکرد جهادی خود، خدمت‌محور هم باشد و بتواند با شناسایی نخبگان و افراد صاحب نظر و ایده برای رفع نیازهای جامعه کارهایی نو و ابداعی انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار امسال، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند مهم‌ترین مجموعه در تحقق این شعار باشد.‌ ذات و فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش و دانش است و در سایه فعالیت‌های نوآورانه دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی هم پدید می‌آید.

نیک‌بین ادامه داد: در واقع ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال را باید از مجموعه جهاد دانشگاهی خواست. هرچند جهاد دانشگاهی تا حدود قابل توجهی توانسته در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها گام بر دارد، اما لازم است از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های پژوهشی، علمی، کارآفرینی و مهارت‌آفرینی در راستای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

وی تأکید کرد: در این مسیر نیاز است با شناسایی و جذب استعدادهای نخبگان و با تکیه بر برنامه‌محوری، نیازهای جامعه را احصا و برای رفع آن‌ها جهادگونه تلاش کند تا بدین ترتیب موانع پیش روی توسعه و تعالی کشور با تکیه‌بر دانش و توان علمی نخبگان این مرز و بوم برداشته شود و موفقیت‌هایی اثرگذار رقم بخورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی مبتنی بر علم و به صورت کاربردی در راستای رفع نیازهای جامعه و متکی بر دانش و پژوهش به منظور ارائه خدمت به مردم است و به طور کلی انجام کار جهادی علمی از سوی این مجموعه، فعالیت آن را از سایر مجموعه‌ها متمایز می‌کند و این گونه نشان می‌دهد که به خوبی این مجموعه مسئولیت اجتماعی خویش را در قبال جامعه به بهترین نحو انجام داده و می‌دهد.

انتهای پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا