اخبار مهمکمیسیون تلفیق

اصلاح نظام مالیاتی، از خدمات کم نظیر دولت پس از انقلاب است

آستان بهارستان؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اصلاح نظام مالیاتی کشور را از خدمات کم نظیر دولت پس از انقلاب اسلامی و یکی از اساسی‌ترین کار‌های دولت سیزدهم دانست.

 در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ، رئیس مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام مالیاتی کشور را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: این اقدام ارزشمند، از خدمات کم نظیر در دوران پس از انقلاب اسلامی و گامی در مسیر انضباط مالی و تحقق نظام مالیاتی عادلانه به شمار می‌آید.

در این جلسه همچنین گزارشی از وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره اجرای قانون ساماندهی مودیان و پایانه‌های فروشگاهی ارائه شد که بر اساس آن با تلاش مجدانه سازمان امور مالیاتی، این سامانه هم اکنون آماده بهره برداری است.

اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با پیشنهاد اجرای تدریجی اشتراک مودیان برای صدور صورتحساب‌های الکترونیکی و ارائه تمهیدات و تسهیلات لازم برای رفع دغدغه مودیان موافقت کردند که بخشودگی جرائم تاخیر در پرداخت را نیز شامل می‌شود.

در این جلسه داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به تعویق اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در دوره قبل گفت: در دولت سیزدهم عقب‌افتادگی‌ها در اجرای این قانون جبران و زیرساخت‌های لازم با دقت و پیگیری جدی، فراهم شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برنامه کلان نظام مالیاتی در سه سال پیش رو، افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی از حدود ۶ درصد به ۹ درصد (۵۰ درصد رشد) و تامین مالی حداکثری از منابع سالم و پایدار مالیاتی است.

کارشناسان معتقدند با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، ضمن تحقق اهداف تامین درآمد‌های بودجه ای، شفافیت و عدالت مالیاتی افزایش و همزمان با کاهش فرار مالیاتی، اعتماد عمومی مردم به نظام مالیاتی افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا