اخبار مهمکمیسیون تلفیق

ضعف و سوء مدیریت در سازمان غذا و دارو مشهود است

آستان بهارستان؛ یک عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد: مردم نسبت به افزایش لجام گسیخته قیمت دارو گله مند هستند که ضعف و سوء مدیریت در سازمان غذا و دارو از جمله دلایل آن است.

رحمت الله نوروزی با انتقاد از روند فعلی فعالیت سازمان غذا و دارو بیان کرد: امروز مردم از افزایش لجام گسیخته قیمت دارو و درمان انتقاد دارند که گلایه اصلی به قیمت و نحوه توزیع دارو باز میگردد. بنده در این زمینه به وزیر بهداشت نیز هشدار داده ام. ما در کمیسیون تلفیق تاکید داشتیم که قیمت دارو نباید افزایش یابد و فشار بیشتری به مردم تحمیل نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه عدم مدیریت صحیح از سوی مسئولان ارشد سازمان غذا و دارو سبب شده تا شاهد افزایش قیمت دارو و فشار بر مردم باشیم. به نظر می رسد تعارض منافعی که اکنون در سازمان غذا و دارو حاکم است و همچنین سوء مدیریت اتفاق افتاده سبب شده تا وضعیت نامناسب فعلی در حوزه دارو ایجاد شود که لازم است از طریق ساز و کارهای قانونی و نظارتی، این روند اصلاح شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این ضعف ها در سازمان غذا و دارو، مجلس باید از طریق ریل گذاری در مسیر قانونی و نظارت، نسبت به رفع تعارض منافع حاکم در این حوزه اقدام کند که در این زمینه، پیگیری های لازم در حال انجام است. پایان پیام/۱۱۰

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا