اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

از خرید سیم خاردار تا تولید انواع موشک/حضور ایران در ورودی و خروجی معابر اسرائیل

آستان بهارستان؛ جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: از خرید سیم خاردار به تولید انواع موشک رسیدیم و امروز ایران در ورودی و خروجی معابر اسرائیلی ها حضور دائمی دارد.

دریادار تکاور دریایی حمزه علی کاویانی گفت: رزمندگان ایران در دفاع مقدس در برابر تجهیزات گسترده ای که به عراق می دادند با دست خالی دفاع کردند لذا برپایی یادواره ها برای شهدا در قبال جانفشانی آنان ناچیز است.

وی تصریح کرد: عزت، اقتدار و افتخارات نیروی دریایی متعلق به شهدا و خانواده آنان است که صبر و اقتدار آنان باعث اقتدار امروز ایران شد؛ نتیجه فقر در تجهیزات در دوران دفاع مقدس این شد که امروز انواع تجهیزات را تولید کردیم.

از خرید سیم خاردار به تولید انواع موشک رسیدیم

وی در مورد عملکرد تجهیزات نیروی دریایی گفت: از خرید سیم خاردار به تولید انواع موشک رسیدیم که در رژه ۳۱ شهریور سال جاری انواع موشک ها با دقت و بردهای مختلف به نمایش گذاشته شد.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش تاکید کرد: نیروی دریایی امروز را باید نیروی دریایی انقلاب بدانیم زیرا وقتی انقلاب شد هزار و۶۰۰ مستشار فقط در کارخانه های نیروی دریایی بندعباس حضور داشتند که زمانی که می رفتند تجهیزات را گذشتند و گفتند ما می رویم و دوباره برمی گردیم زیرا شما نمی توانید از تجهیزات استفاده کنید.

وی گفت: پس از انقلاب جوانان پای کار آمدند و در کمتر از دو سال در دفاع مقدس قدرت خود را به نمایش گذاشتند و با جنگ بسیاری از تجهیزات نابود شد.

ایران دارای انواع ناوشکن و زیردریایی

وی ابرازداشت: جوانان انقلابی تولیداتی داشتند که ناوشکن های جماران، سهند، دماوند، دنا و مجموعه ناوهای سینا ساخته شد و زیردریایی ها را تولید کردیم که قبل از انقلاب وجود نداشت و به غیر از ایران هم اکنون فقط پاکستان در منطقه زیردریایی دارد.

دریادار کاویانی گفت: آمریکا و غرب این تجهیزات را به کشورهای منطقه نمی فروشند اما دانشمندان ایرانی با ورود سه زیردریایی از روسیه موفق به ساخت زیردریایی شدند و همه دستاوردهای ما به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا است.

وی بیان کرد: سال ۱۳۷۸ روس ها طی نامه ای از ایران خواستند که در صورت داشتن تجهیزات در رزمایش دریای خزر شرکت کند ما یک فروند ناوشکن، یک فروند زیردریای و یک فروند ناو پشتیبانی از جنوب اعزام کردیم زیرا در شمال تجهیزات چندانی نداشتیم اما آنان اعزام از جنوب را نپذیرفتند و قصد داشتند به ما بگویند در دریای خزر قدرت و اقتدار ندارید.

شرق و غرب شمال کشور در سیطره ناوگان نیروی دریایی

وی ادامه داد: رهبری با شنیدن این مطلب خطاب به فرماندهان نیروی دریایی گفتند اگر مرد هستید بروید شناور تولید کنید لذا امروز به میمنت این پیام فرمانده معظم کل قوا، ناوگان نیروی دریایی در شمال از شرقی ترین پایگاه تا نکا و تا غربی ترین پایگاه تا آستارا دارای قدرت تاثیرگذار هستیم و حرف برای گفتن داریم.

ناوشکن دماوند آذرماه به تجهیزات نیروی دریایی ملحق می شود

جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهارداشت: انواع شناورهای کلاس پیکان و ناوشکن دماوند در آذرماه الحاق می شود و ناوشکن پیشرفته و بومی ایران در دریای خزر در عملیات ها بکار گرفته می شود.

نوبت آمریکا است که مانند دیگر متجاوزان منطقه ترک کند

وی گفت: امروز آمریکا رو به افول است و شناور تاثیرگذاری در منطقه ندارند انگلیس، هلند و پرتقال حقیرانه از این منطقه رفتند و امروز نوبت آمریکاست.

وی ادامه داد: آمریکاییان امروز در عراق به دلیل فشار نیروی مقاومت نیروی تاثیرگذار ندارند، در سوریه سردرگم و در لبنان نمی تواند تاثیرگذار باشند.

ایجاد یک محور مقاومت توسط نیروی دریایی ایران تا اسرائیل

دریادار کاویانی گفت: خداوند رحمت کند حاج قاسم سلیمانی را که پنج ارتش برای دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام در بیرون از مرزهای ایران ایجاد کرده است؛ به موازات آن نیروی دریایی ایران یک محور تا اسرائیل کشانده است؛ ایران هم اکنون یک محور مقاومت زمینی و یک محور مقاومت دریایی دارد.

حضور دائمی ایران در ورودی و خروجی معابر اسرائیلی ها

وی تایید کرد: امروز حضور ایران در ورودی و خروجی معابر اسرائیلی ها حضور دائمی است و امروز ناوشکن های نیروی دریایی به صورت دائم در دریای سرخ در حال ماموریت هستند.

افول قدرت آمریکا در منطقه به دلیل حضور ایران

وی اظهارکرد: رصد و اشراف اطلاعاتی در منطقه دریای سرخ داریم این نشان از اقتدار ایران و افول و عقب نشینی آمریکایی ها از این منطقه است.

این مقام مسئول در نیروی دریایی ارتش گفت: مساحت ژئوپولوتیک آمریکایی ها در حال عقب روی و عقب نشینی اجباری تحت فشار ایران و نیروهای مسلح مقتدر آن است ان شاءالله آمریکایی ها را به انگلیسی ها که مجبور به ترک شدند، ملحق خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: اولین دانشگاه نظامی دریایی ایران در نوشهر تاسیس شد و از سال ۱۳۵۹ با تدبیر امام راحل آموزش ها در ایران ارائه شد در صورتی که تا پیش از انقلاب همه آموزش ها در کشورهای دیگر و بیشتر کشورهای غربی انجام می شد.

وی گفت: بی انظباط ترین، کم هوش ترین و کم دانش ترین مستشارها را برای آموزش ایرانی ها می گذاشتند و میلیون ها دلار از بیت المال را به آنان می دادند.

دریادار کاویانی اظهارداشت: همه راهبری ها، برنامه ریزی ها و طراحی های عملیاتی نیروی دریایی توسط افسران فارغ التحصیل داخلی انجام می شود.

وی در مورد سیطه ایران بر دریای شمال گفت: ۲۰ درصد دریای شمال منطقه مسئولیت و ماموریت ما است.پایان پیام/۱۱۰

نیره سادات محمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا