اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

کیش ومات دزدان دریایی توسط دریاداران ایرانی/تسلط عملیاتی سه هزار کیلومتری

نیره سادات محمدی

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) یکی از چهار نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که مسئولیت حفاظت و نگهبانی از آب‌های سرزمینی ایران در دریای عمان و دریای خزر را برعهده دارد.

باز نگه داشتن مسیر‌های مهم آبی که ممر اصلی واردات و صادرات اقلام و کالا‌های اساسی کشور بود و ثبت بیش از ١٠ هزار عملیات اسکورت شناور‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، نشانه اقتدار نیروی دریایی ارتش ایران است.

در سند معتبری که ابتدای سال جاری توسط سازمان ملل متحد منتشر شد هم به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاها در راستای برقراری امنیت اشاره شده و از کمک و همکاری حیاتی ارائه شده برای کمک به کشتی‌ها و اقداماتی نظیر تاکتیک‌های پیشگیرانه و ضد دزدی دریایی که منجر به کاهش تعداد حملات دزدان دریایی گشته، تقدیر و تشکر شده است.

دراین راستا برآن شدیم تا گفت وگویی با جانشین فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم؛ خواندن مشروح صحبت های دریادار تکاور دریایی حمزه علی کاویانی که درادامه می آید نشانه اقتدار ایران در آب های سرزمینی است که خالی از لطف نیست.

نیروی رزمی و تجهیزات دفاعی ایران پاسخ دندان شکنی به متجاوزان می دهد

  • نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چه تعداد افراد آموزش دیده دارد؟

سازمان و تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر مبنای نیاز عملیاتی کشور و براساس تهدیداتی که برما متصور است تکمیل و تجهیز شده است.

در برابر تهدیدات آمریکا و نیروهای ائتلاف در منطقه به اندازه ای که بتوانیم پاسخ دندان شکن و خرد کننده به آنان بدهیم نیروی رزمی و تجهیزات دفاعی داریم.

  • وضعیت حفاظت از دریای خزر و دریای عمان هم اکنون چگونه است؟ چقدر آمادگی در برابر تعرض دشمنان دارید؟

ما هرگونه تهدید را از دوردست رصد می کنیم و متناسب با آن تهدید به آن پاسخ خرد کننده و پشیمان کننده می دهیم.

در انجام ماموریت جهت حفظ منابع و منافع کشور در آب های سرزمینی و آب های منطقه تحت حاکمیت و هرجایی که در دریا که منافع ملت ایران بطلبد حضور می یابیم و از آن دفاع می کنیم.

تولید همه تجهیزات عملیاتی در داخل کشور

  • چه میزان از تجهیزات در داخل کشور تامین می شود؟

امروز بحمدالله توان ساخت تجهیزات در داخل کشور توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هم در نیروی دریایی وجود داد و همه تجهیزات مورد نیاز عملیاتی ما در داخل کشور توسط  دانشمندان و صنعتگران ایرانی و شرکت های دانش بنیان و کارکنان نیروی دریایی ساخته می شود و متناسب با نیاز درحال ساخت تجهیزات هستیم.

متکی به خود هستیم و تجهیزات مورد نیاز بومی خود را در اختیار داریم و همه تجهیزات مورد نیاز برای حفاظت از منافع کشور درداخل ایران ساخته می شود.

  • نیروی دریایی چه تعداد با دزدان دریایی و متجاوزان برخورد داشته است؟

دزدان دریایی یکی از حربه های ایالات متحده آمریکا برای نفوذ در «شمال اقیانوس هند» بود زیرا این منطقه مهمترین و راهبردی ترین منطقه اقتصادی در جهان است و ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد جهان از آنجا عبور می کند لذا هر کشوری که بتواند بر این منطقه تسلط داشته باشد می تواند منافع خود را تامین کند.

اقتدار ایران آثاری از دزدان دریایی برجای نگذاشت

ایران در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ که بحث دزدان دریایی با پشتیبانی آمریکا و نائبان منطقه ای شان در این منطقه شیوع پیدا کرده بود سرسختانه مبارزه کرد.

امروز آثاری از دزدان دریایی نیست زیرا تعدادی را دستگیر کردیم و تعدادی هم از صحنه نبرد گریختند.

نیروی دریایی ۶۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است

  • نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران چه تعداد شهید امنیت دارد؟

نیروی دریایی ایران با تقدیم ۶۶۰ شهید از ابتدای جنگ راهبرد عراقی ها و رژیم بعث را به شکست کشاند و ظرف ۶۹ روز نیروی دریایی رژیم بعث را نابود کرد

در نبردی که با آمریکایی ها در سال ۶۷ در خلیج فارس داشتیم تعدادی شهید تقدیم انقلاب کردیم.

اشراف اطلاعاتی و تسلط عملیاتی نیروی دریایی ارتش سه هزار کیلومتر است

  • اشراف اطلاعاتی و تسلط عملیاتی نیروی دریایی ارتش تا کجا است؟

از سواحل چابهار تا کانال سوئز به طول سه هزار کیلومتر به دقت انجام می شود.

در هر جای دنیا که منافع ایران حکم کند حضور پیدا می کنیم

منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا است و ما در مناطق دریایی هرجایی که منافع کشور اقتضا کند در سراسر دنیا حضور عملیاتی پیدا می کنیم.

توسعه دیپلماسی دریایی و دفاعی را دنبال می کنیم

  • جایگاه نیروی دریایی راهبردی ارتش در دیپلماسی دریایی چیست؟

یکی از موضوعاتی که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دنبال می کند توسعه دیپلماسی نیروی دریایی و دفاعی است.

مزر زمینی و هوایی ما را در محدوده ای متوقف می کند اما دریا ما را به تمام دنیا وصل می کند لذا یک افسر دریایی، یک دیپلمات و یک فرمانده ای از نیروی دریایی که در دریا حضور پیدا می کند باید همه قوانین دریایی را آموخته باشد.

ملاقات های زیادی توسط فرمانده هان نیروی دریایی و نیروهای مسلح سایر کشورها با ما انجام می شود و بازدیدها و بازرسی های متقابلی از بنادر کشورهای دوست داریم.

درسال جاری هم حدود هشت برنامه داریم که سلسله مراتب نیروی دریایی حضور پیدا می کنند و  توسعه دیپلماسی نیروی دریایی و دفاعی را رقم می زنند.

جدا از مباحث توسعه سرزمینی و سیاسی، صدام از تنگنا در عدم دسترسی به دریا، به ایران حمله کرد؛ وقتی صدام به کویت حمله کرد همه نظریه پردازان به این اعتقاد پیدا کردند که صدام برای دسترسی به دریا حمله می کند لذا اهمیت دریا و حفظ و حراست از آن جایگاه ویژه ای دارد که ما با جان و مال خود از آن پاسداری می کنیم.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا