اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

سوداگری سکه و ارز و خودرو مشمول مالیات می‌شود

آستان بهارستان؛ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگری ارز، سکه، ملک و خودرو مشمول مالیات خواهد شد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضیعت بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس، اظهار کرد: کار بررسی بر روی این طرح در کمیسیون اقتصادی به پایان رسیده و طرح جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی افزود: در حال حاضر طرح مالیات بر عایدی سرمایه  در دستورکار جلسه علنی قرار گرفته و احتمالا در جلسات علنی این هفته مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه ۲ بخش دارد، بیان کرد: این طرح یک بستر اجرایی دارد که تکمیل کننده سامانه مودیان است یعنی بخشی که در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان دیده نشده با تصویب و اجرایی شدن طرح عایدی بر سرمایه تکمیل می‌شود.

طغیانی در توضیح بخش دیگری از طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، گفت:بخش دیگر این طرح مربوط به عایدی بر سرمایه‌‌های غیر مولد و به نوعی مالیات بر سوداگری است یعنی با با تصویب و تبیدل شدن این طرح به قانون، سوداگری در بخش سکه، ارز، ملک و خودرو مشمول مالیات می‌شود.پایان پیام/۱۱۰

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا