اخبار مهمکمیسیون شوراها

مسئولان در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه ها حضور پیدا کنند

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و استاد دانشگاه تاکید کرد: روند درست این است که مسئولین مرتب در کرسی‌های آزاداندیشی حضور پیدا کنند تا فضای منطقی برای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان ایجاد شود، متاسفانه در مقطعی این جلسات قطع شد و برخی از این خلاء سوء استفاده کردند.

حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد فضای خاصی در برخی دانشگاه ها بوده ایم، گفت: این بار اولی نیست که دانشجویان مطالباتی داشته باشند و مسئولین برای پاسخگویی به این مطالبات به دانشگاه‌ها می‌روند. همواره دانشگاه‌ها خواستار این هستند که مسئولین به مطالبه دانشجویی پاسخ دهند، در سنوات گذشته چنین جلساتی داشته‌ایم.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس ادامه داد:  به نظر می رسد با توجه به اغتشاشات اخیر که شکل، نوع و زمینه آن با دفعات گذشته فرق می کرد، رسانه های خارجی به طور جدی به آن ورود کردند و سعی کردند مسائل را وارانه نشان دهند.

وی با تاکید براینکه منطقی است که دانشجویان مطالبه گر باشند، اظهار داشت: اما انتظار می رود به صورت منطقی مطالبه خود را مطرح و پاسخ لازم را دریافت کنند اما اینکه به فضای فحاشی کشیده می شود قطعا بی تاثیر از محیط بیرون نیست.

آموزش اعتراض منطقی و مطالبه‌گری ارائه نشده است

محمدصالحی دارانی در این باره که آموزش اعتراض منطقی و مطالبه‌گری ارائه نشده است، بیان کرد: قطعا کوتاهی هایی از طرف مسئولین و مجموعه ای که باید به مطالبات پاسخ بدهند، وجود دارد. امروز مطالبات افزایش یافته است و تحت تاثیر فضای احساسی مطرح می شود و اگر همین روند ادامه پیدا کند راه به جایی نمی برد.

وی گفت: روند درست این است که مسئولین مرتب در کرسی های آزاد اندیشی حضور پیدا کنند تا فضای منطقی ایجاد شود، متاسفانه مقطعی این جلسات قطع شد و برخی از این خلاء سوء استفاده کردند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مطالبات مردم و دانشجویان به حق است، ادامه داد: اما اینکه مطالبات به چه شکل و در چه فضایی مطرح شود مهم است. وقتی در فضایی مطرح می کنیم که بیگانگان و رسانه های غربی حداکثر استفاده را از آن می برند، درست نیست، باید بتوانیم فضا را آرام کنیم و در فضای آرام به مطالبات منطقی پاسخ دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه در مهارت آرام کردن فضای کشور کاستی هایی داریم، توضیح داد: باید برای حل مشکل تلاش کنیم و هنر آرام کردن و پاسخگو بودن صحیح را پیدا کنیم.

بی حجابی و بی بند و باری درخواست اکثریت جامعه نیست

وی تاکید کرد: باید بپذیریم نقص‌هایی وجود دارد و نباید فراموش کنیم مردم همیشه از اصل اعتقادات، مذهبی و ملی حمایت کرده اند اگر چند نفر بی حجابی و بی بند و باری را مطرح می کنند باید بدانیم درخواست اکثر جامعه این نیست، مطالبه مردم اقتصادی، اداری و معیشتی است که باید این موارد را رفع کنیم، باید در حکمرانی اصلاحاتی ایجاد کنیم که وضعیت معیشتی مردم را بهتر شود اما قطعا مردم و ملت مخالف هنجارشکنی ها هستند.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا