اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قمگزارش تصویریگزارش تصویری قمگزارش تولیدیگزارش تولیدی قم

خروش مردم قم در راهپیمایی ۱۳ آبان+تصاویر و فیلم

فاطمه سادات محمدی

نیره سادات محمدی

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ راهپیمایی ۱۳ آبان مصادف با روز دانش آموز همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم از قشرهای مختلف اعم از دانش آموز، دانشجو، روحانی، کسبه، ورزشکاران و مسئولان برگزار شد.

مسیر راهپیمایی از مقابل درب موزه فاطمی جنب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مصلی قدس بود اما از مسجد امام حسن عسگری علیه السلام تا بعد از مصلی و داخل حرم و خیابان های منتهی به مصلی جمعیت موج می زد.

راهپیمایان ابتدا در تجمع بزرگی را در صحن پیامبر اعظم حرم حضرت معصومه (س) شکل دادند و پس از اجرای سرود، قرائت بیانیه بسیج دانش آموزی و مداحی توسط یک مداح دهه هشتادی به مناسبت شب وفات حضرت معصومه(س) و هفتمین روز شهیدان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، تصاویر امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی ودیگر شهدا و پرچم های کوچک و بزرگ جمهوری اسلامی را به دست گرفته تا محل برپایی نمار حرکت کردند.

گروهی از دانش‌آموزان هم سرود سلام فرمانده را دسته جمعی می خواندند.

راهپیمایان با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر وطن فروش خائن»، «مرگ بر منافق»، «اغتشاشگر مسلح اعدام باید گردد» خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی کردند.

مردم انقلابی قم بر چادر به عنوان بهترین حجاب و اتحاد و انسجام تاکید کردند و دانش‌آموزان دختر و بانوان نیز با فریاد “یا فاطمه شعارماست حجاب افتخار ماست” بر پایبندی بر ارزش‌های اسلامی و عفاف به عنوان زینت زن مسلمان تاکید کردند.

«خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «وای اگر خامنه ای اذن جهادم دهد»، «جهاد تبیین، یک تکلیف الهی‌ست»، «آمریکا و اسرئیل عامل هر جنایت»، «بانی اغتشاشات، آمریکاست آمریکاست»، «شعار دانش‌آموز مرگ بر آمریکا»، «سیزدهم آبان‌ماه صلابت ملت است، روز شکست کفر و عزت این ملت است»، «امت عاشورایی سازش نمی‌پذیرد، جوان انقلابی ذلت نمی‌پذیرد»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «مثلث شوم و پلید و ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس» و «الله اکبر» از جمله شعارها بود.

راهپیمایان در پایان نماز جمعه را به امام ت آیت الله حسینی بوشهری در مصلی اقامه کردند که دو طبقه ساختمان و حیاط مملو از جمعیت بود.

گفتنی است ۱۳ آبان روزی است که مردم و دانش آموزان در سال ۵۷ در حیاط دانشگاه تهران تجمع کرده بودند که ماموران رژیم پهلوی دو نفر را که یکی از آنان دانش آموز بود به شهادت رساندند.

از آن سال به بعد هر سال در سالروز ۱۳ آبان راهپیمایی در سراسر کشور برپا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا