اخبار قم

خبر خوب؛ رایزنی برای اردوهای زیارتی عتبات دانش آموزان قم

آستان بهارستان؛ مدیران کل آموزش و پرورش و سازمان حج و زیارت استان در جلسه‌ای با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم هم اندیشی در مورد سفر های زیارتی عتبات برای دانش آموزان داشتند.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم؛ در این جلسه که با هدف ترویج اردوهای معرفتی دانش آموزی و تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانش آموزان استان در محل سازمان حج و زیارت استان برگزار شد علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش قم اظهارداشت: حضور نیروهای متعهد، دلسوز و آشنا به کار در استان و به ویژه اداره کل حج و زیارت می تواند تحولی بنیادین را در مسائل معرفتی جامعه ایجاد کند.

رایزنی برای اردوهای زیارتی عتبات دانش آموزان قم

وی گفت: آموزش و پرورش در ایجاد برنامه های اردویی معرفتی و زیارتی عتبات برای دانش آموزان مترصد فرصت برنامه ریزی از سوی اداره کل حج و زیارت است که به حول و قوه الهی این موضوع با تعامل مسئولان دو نهاد مقدس آموزش و پرورش و سازمان حج و زیارت در حال اقدام است.

 وی با بیان اینکه امروزه دانش آموزان عزیز ما در فضای کنونی جامعه نیاز به پالایش دوباره روحی دارند افزود: درصددیم تا با همکاری نهاد خانواده نسبت به برگزاری اردوهای معرفتی و زیارتی عتبات مقدسه اقدام نماییم که این مهم با استقبال و همراهی بسیار خوب اداره کل حج و زیارت استان و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و با ایجاد تسهیلات مناسب در این زمینه تحقق خواهد یافت.

وی تاکید کرد: برای پیگیری این موضوع رایزنی‌هایی با وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد که امید آن داریم با استقبال از پیشنهاد برگزاری اینگونه اردوها هر چه سریعتر این مهم به تحقق خود دست یابد.

روحیه سازی و آشنا کردن نوجوانان با مباحث جذاب دینی از ضروریات است

در ادامه این جلسه نیز سید حسین موسوی رابطی مدیرکل حج و زیارت استان گفت: تلاش خواهیم کرد تا با بهره مندی از خرد جمعی و حضور اساتید مجرب و شخصیت‌های مذهبی و حقیقی و حقوقی در استان و البته همراهی شورای اسلامی شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی برنامه‌های بسیار مناسب زیارتی، معرفتی در عتبات عالیات را برنامه ریزی کنیم تا در آینده دانش آموزان جوان ما با استفاده از این فرصت گام مهمی را در تحقق سند تحول بنیادین بر دارند.

وی استفاده از تمامی ابزار و ظرفیت‌ها در تحقق این مهم را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز آنچه بیش از هر چیز دیگر برای نسل جوان حائز اهمیت است روحیه سازی این نسل و آشنا کردن آنان با مباحث جذاب معرفتی و دینی است که به همین منظور نیز باید بسته های تربیتی متفاوت و مناسبی را برای آنان تعریف کرد که یکی از آنها زیارت عتبات عالیات مقدسه می باشد.

موسوی رابطی تغییرات اساسی روحی در نسل جوان امروز را موثر دانست و بیان داشت: چون دوره جوانی اصل عمر هر انسانی محسوب می گردد باید به آن توجه ویژه نمود چرا که اگر از اصل زندگی نتوان بهره برد در سایر مراحل آن به سختی نتیجه مورد رضایت حاصل نخواهد شد.

 وی با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان و رییس کمیسیون فرهنگی شهرداری، از آنان درخواست نمود با رایزنی های اساسی زمینه های برگزاری اردوهای زیارتی عتبات عالیات ویژه دانش آموزان دختر و پسر استان را فراهم آورند.

شورای شهر قم در راستای تحقق اهداف نظام از هیچ کوششی فروگذار نمی کند

ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه این شورا در راستای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی و تعلیم و تربیت نسل جوان از هیچ کوششی فروگذار نمی کند، گفت: کمیسیون فرهنگی شهر قم برای ایجاد این حرکت بزرگ و عظیم فرهنگی آمادگی خود را اعلام می‌کند و بر این باور است که انجام چنین برنامه هایی می تواند نشاط معنوی را برای جوانان و نوجوانان استان فراهم آورد.

 وی در راستای ایجاد تسهیلات لازم در این برنامه مهم نیز افزود: پیگیری های لازم برای تخصیص کمک هزینه سفر انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود مقرر گردید این جلسات تا تحقق هدف نهایی و برنامه ریزی مناسب ادامه یابد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا