اخبار مهمکمیسیون اقتصادی

۱۰ وزارتخانه هزینه‌های مردم را افزایش دادند/حذف ارز ترجیحی قیمت دارو را تا ۱۰ برابر کرده

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بیش از ۱۰ وزارتخانه هزینه‌ های مردم را افزایش چند برابری دادند»، خواستار تشکیل کمیته‌ای به ریاست یکی از نواب رئیس مجلس جهت بررسی عملکرد دستگاه‌ها و شناسایی دستگاههایی شد که هزینه‌های مردم را افزایش داده‌اند.

 سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه «الان مدتی است که هرچه تذکر و اخطار به دستگاه‌ها می‌دهیم، توجهی نمی‌شود» اظهارکرد: بیش از ۱۰ وزارت‌خانه هزینه‌های مردم را افزایش چند برابری دادند و هزینه‌های آب، برق و تلفن افزایش یافته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی تبعیض قائل شده و چهار محصول چغندر، گندم، کلزا و امثالهم را محصول استراتژیک قرار داده و برنج را که محصولی استراتژیک است را از لیست محصولات استراتژیک خارج کرده است.

وی افزود: همچنین وزارت اقتصاد در دستگاه‌های کارت خوان بانکی ورودی نادرست دارند. الان قیمت پتاس و فسفات که کودهای مورد نیاز کشاورزان است پنج برابر شده‌ است.

وی با انتقاد از گرانی دارو گفت: بنده قرص دیابت تهیه می‌کنم و باید بگویم قیمت این قرص از ۶۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و مردم برای تأمین دارو گرفتار شده‌اند. افزایش قیمت دارو ناشی از حذف ارز ترجیحی است.

مردم گرفتار دارو هستند

دلخوش ادامه داد: چه کار دارند می‌کنند؟ این همه گفتیم ارز ترجیحی را حذف نکنید و مردم گرفتار دارو هستند. در وزارت بهداشت رانت و زد و بند در حوزه‌های دارویی بسیار بالاست و مردم گرفتار کمترین داروها هستند.

این نماینده مجلس خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: از جنابعالی به‌عنوان رئیس مجلس خواهش می کنم در این زمینه کمیته‌ای با ریاست یکی از نواب رئیس تشکیل دهید و عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی کنید؛ نگاه کنید در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند کدام یک از دستگاه‌ها هزینه‌های مردم را بالا بردند؟

وی ادامه داد: هزینه‌های آب و برق هم افزایش پیدا کرده و حتی هزینه آب شرکت‌های صنعتی هم افزایش یافته است. این گرانی‌ها در شرایط سخت معیشتی مردم به صلاح نیست و باید کمیته‌ای تشکیل شود تا این موضوعات را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در قبوض هزینه‌ای تحت عنوان آبونمان مخابرات لحاظ شده که باید به این موضوع رسیدگی شود.

****

به گزارش آستان بهارستان؛ رئیس مجلس در پاسخ به دلخوش با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به کشاورزی از موضوعات مهمی است، گفت: موضوعات مرتبط با کشاورزی که از سوی نمایندگان در جلسه امروز مطرح شد را حتماً با رئیس کمیسیون کشاورزی و وزیر کشاورزی دنبال می‌کنیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: موضوع دریافت آبونمان از مشترکان مخابرات باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا