اخبار مهمکمیسیون آموزش

جزایر سه گانه همواره ایرانی می ماند

آستان بهارستان؛‌ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جزایر سه گانه خلیج فارس، ایرانی بوده، هست و خواهد بود و هرکس بخواهد نسبت به این موضوع ورود کند، با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز- یکشنبه ۲۰ آذر ماه- مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در واکنش به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: به مسئولان و رئیس جمهور چین هشدار می‌دهم که فریب عکس‌های کوکی کشورهای حاشیه خلیج فارس را نخورند.

وی با انتقاد از بیانیه چین و عربستان که در سفر رئیس جمهور چین به ریاض صادر شد، اظهار داشت: رئیس جمهور چین در این سفر نشان داد بیش از آنچه که تصور می‌شد، ساده است. جزایر سه‌گانه ایرانی بوده، هست و خواهد بود و هر کسی بخواهد نسبت به این موضوع ورود کند با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار کرد: دولت چین به پیمان شانگهای پایبند باشد؛ در بند دو پیمان شانگهای به تمامیت ارضی ایران اشاره شده است. ای کاش رئیس جمهور چین با مشاوران خود مشورت می‌کرد و متوجه می‌شد در اساسنامه پیمان شانگهای چه مواردی گنجانده شده است.

***

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در تذکری به بیانیه مشترک چین و عربستان واکنش نشان داد و بیان داشت: به مسئولان چین تذکر می دهم که خود را در مسیر کجی که صهیونیست ها و محور عبری – عربی طراحی کردند، قرار ندهند و به مسیر درست باز گردند.

***

سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز با محکوم کردن اتهامات بی‌اساس بیانیه پایانی چهل وسومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، صدور اینگونه بیانیه‌ها را تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی خواند و از این شورا خواست در رویکردهای خود در قبال مسایل منطقه ای تجدید نظر کنند و مسیر سازنده را برگزینند.

ناصر کنعانی با اشاره به دیدار امروز (شنبه) سفیر چین با دستیار آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در این ملاقات نسبت به ورود بیانیه مذکور به موضوع تمامیت ارضی ایران ابراز ناخرسندی شدید و تاکید شد جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس جزء لاینفک تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است که مانند هر بخش دیگر از سرزمین ایران هرگز موضوع مذاکره با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا