اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

درپاسخ به آستان بهارستان مطرح شد:تربیت ۷۰ هزار طلبه در جامعه الزهرا/آغاز ثبت نام آزمون جامعه الزهرا

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی ارشد بین الملل)» با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، معاون آموزش و تربیت و مدیرکل پذیرش این مؤسسه علمی حوزوی روز دوشنبه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

پذیرش طلاب جامعه الزهرا به صورت هدفمند انجام می شود

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دراین نشست اظهارداشت: اسلام بر بحث علم آموزی اهمیت ویژه ای قائل شده و پیامبر اعظم خیر دنیا و آخرت را در علم آموزی می دانند لذا جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان اسلام برنامه های ویژه ای در راستای علم آموزی دارد.

سیده زهره برقعی افزود: جامعه الزهرا از مهدکودک تا مجتمع هدی در مقاطع دبستان و دبیرستان و سطوح دو، سه و چهار و سطح عالی در رشته فقه که در حد اجتهاد است را دارد.

وی گفت: آموزش های حضوری و غیرحضوری و شیفت بندی صبح یا بعداز ظهر طبق زمان طلبه و سالن ورزشی، خوابگاه، مرکز مشاوره و برپایی دوره های مهارت آموزی کتابخانه، انجمن های پژوهشی و پژوهشگاه از امکانات رفاهی و خدماتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بشمار می رود.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان علاوه بر مهارت های عمومی، روش تحصیل و تبلیغ مهارت خاصی را هم باید فراگیرند لذا دوره های اخلاقی، خانوادگی و مهارت های فردی و اجتماعی و حتی دوره های خیاطی، آشپزی و سبک زندگی در کنار تحصیل مورد توجه قرار گرفته است‌.

برقعی گفت: در سال جاری «آموزش پژوهش محور» در اولویت برنامه های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است و در مورد توجه به مناطق محروم تدابیری اندیشیده شده که مناطق کمتر برخوردار بتوانند بیشتر از حضور در این موسسه بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: پذیرش در سال جاری هدفمند است و مهارت ها شناسایی و استعدادسنجی در بدو ورد انجام خواهد شد و استعدادها در دوره تحصیل بارور می شود.

فاطمه سادات محمدی

تربیت ۷۰ هزار طلبه در جامعه الزهرا

وی در پاسخ به خبرنگار آستان بهارستان با بیان اینکه اقدامات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها درست تبیین نشده است، افزود: این موسسه ۵۰ هزار فارغ التحصیل و بیش از ۱۸ هزار طلبه مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف دارد که دو هزار نفر آنان در بخش بین الملل درحال تحصیل هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما اظهارداشت: مبلغانی برای آموزش های مختلف از مهدکودک تا دانشگاه به صورت تخصصی دوره هایی نظیر مهدویت، امامت و زن و خانواده را فراگرفته اند و در صورت نیاز آماده خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش دانش آموختگان آنگونه که باید فعال نبوده است، افزود: رصد، حمایت و ساماندهی طلاب فارغ التحصیل سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ در حال انجام است.

تمام حوزه های علمیه خواهران می توانند از کتابخانه جامعه الزهرا استفاده کنند

وی در پاسخ به سوال خبنرگار ما که آیا تمام طلاب و دانش آموزان می توانند از خدمات و کتابخانه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها استفاده کنند؟ گفت: بله تمام دانش آموزان و طلاب حوزه های علمیه خواهران که دارای کارت مکنا باشند می توانند از کتابخانه جامعه الزهرا استفاده کنند.

فارغ التحصیلان ۷۳ رشته دانشگاهی در جامعه الزهرا تحصیل می کنند

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هم در ادامه اظهارداشت: این موسسه با ۴۰ سال سابقه دستاوردهای بسیاری در داخل و خارج از کشور داشته و به غیر از تحصیل، دوره های آموزشی، تربیتی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی و توانمندسازی متعددی را برگزار کرده است.

افتخار یوسفی افزود: فارغ التحصیلان حوزوی و فارغ التحصیلان ۷۳ رشته دانشگاهی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام الله برنامه ویژه برای نخبگان دارد تا در آن جهت رشد بیشتری داشته باشند، ادامه داد: طلاب این موسسه در دوره های کارورزی های تخصصی، آموزشی، تبلیغی و پژوهشی شرکت می کنند.

وی گفت: دوره های تربیت مدرس، مربی، مبلغ و مترجم برای طلاب برگزار می شود و با تعامل صورت گرفته با آموزش و پرورش و آموزش عالی بسترسازی انجام شده که طلاب با توانمندی بیشتری در این حوزه ها فعالیت کنند.

یوسفی اظهارداشت: در کنار آموزش های درسی مباحث تربیتی و اخلاقی هم به صورت هفتگی برگزار می شود و مبلغان در طرح امین به مدارس اعزام می شوند که البته با توجه به هجمه های فرهنگی رسالت ما سنگین و اقدامات انجام شده کافی نیست از سوی دیگر خانواده ها سهم اصلی را در تربیت فرزندان خود دارند و نباید تنها حوزه های علمیه یا آموزش و پرورش را مسئول بدانند و بایستی خودشان هم مطالعه و تلاش داشته باشند.

وی تاکید کرد: ارتباط جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه های علمیه در فضای مجازی باید با مردم پررنگ تر شود و طلاب باید نقش پررنگ تری را ایفا کنند.

جامعه الزهرا خوابگاهی با ظرفیت هزار نفر را دارد

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هم در ادامه این نشست اظهارداشت: این موسسه در سطوح مختلف طلبه می پذیرد و مرکز مشاوره، پایانه، فروشگاه و خوابگاه با ظرفیت هزار نفر را دارا می باشد.

اشرف السادات ارمکان افزود: پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دو شیوه مشمول آزمون و معاف از آزمون اولیه به شرط داشتن شرایط لازم (که در دفترچه آزمون ذکر شده است) می باشد.

وی گفت برخی از سختگیری در پذیرش می گویند اما در دوره قبل ما حدود ۱۶۰ ظرفیت برای خوابگاه داشتیم در صورتی که ۵۰۰ نفر درخواست خوابگاه داشتند لذا افرادی که حائز بیشترین شرایط باشند پذیرفته می شوند.

****

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا