اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

شهید حسن مختارزاده روشنتر از آبگینه و آب شد با خون خود آبروی طلّاب شد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ شهید حسن مختارزاده طلبه بسیجی مدافع امنیت، طلبه پایه ششم مدرسه علمیه عترت و فعال در یگان فاتحین استان قم بود که از ابتدای اغتشاشات و نا آرامی های در قم و تهران حضور داشت و در نهایت آبروی طلاب و بسیجیان شد.

محمد عضو گردان ۶۰۲ یگان امنیتی بسیجیان امام علی سلام الله علیه سپاه محمد رسول الله سعادت آباد تهران بود حسن هم از سال ۱۳۹۸ عضو این گردان شد.

دو برادر  ۲۶ آبان ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب پنجشنبه که تهران شبی ناآرام را به خود دیده بود رفته بودند تا در یکی از محلات تهران، آرامش را برقرار کنند اما در مسیر بازگشت به سمت مقر گردان امام علی سلام الله علیه در اتوبان حکیم شرق اغتشاشگران در مسیر حرکت کاروان موتوری بسیج، گازوئیل و روغن ریخته بودند که باعث از بین رفتن تعادل و زمین خوردن بسیجیان موتورسیکلت سوار شد.

حسن راننده موتورسیکلت و محمد که سرنشین آن بود بر زمین افتاده و چند متر روی زمین کشیده شدند که محمد دچار آسیب سمت راست بدن و پارگی تاندوم دست شد اما یک خودرو از باند دو اتوبان از قسمت راست بدن برادرش حسن که روی زمین بود رد می شود و بدون توجه به حادثه رخ داده، متواری می شود.

بعد از انتقال به بیمارستان بقیه الله عمل ترمیم تاندوم دست محمد انجام و دو شب بستری می شود اما حسن به دلیل شدت جراحات ناشی از شکستن قفسه سینه، خونریزی ریوی، شکستگی احتمالی لگن و ضربه به کلیه و اعضای داخلی بدن به ICU منتقل و سطح هوشیاری اش کم می شود و پس از ۲۲ روز تحمل جراحات در راستای دفاع از امنیت مردم به شهادت می رسد.

حلالیتی جهانی

فیلم حلالیت حسن که درآن گفته بود تمام شهر را برایم پوستر حلالیت بزنید در تمام شهر که هیچ؛ در تمام دنیا پیچید وی در این فیلم گفته بود بدهکار نیستم اما اگر چراغی شکسته باشم… مرا حلال کنند گفت استخر سر یکی داد زدم دیروز ازش حلالیت گرفتم…

منبری تماشایی

وقتی پیکرش را به قم می آورند حجت الاسلام علی مختارزاده پدر شهید که خود از ایثارگران است درد فراق را بر دل می کشد اما بر بالین پسر که گویا در خوابی آرام رفته منبری می رود تماشایی.

این روحانی که هر بار بر منبر از عمل به دستورات دین می گوید خود عمل می کند به رضایت به تقدیر الهی و می گوید فرزندمان را طوری تربیت کردیم که آرزویش شهادت بود؛ برای همه ما افتخار است جوانان مان فدایی دین شدند فرزند من هم همراه آن ها فدایی نظام اسلامی که همه اهل بیت برای آن آمدند شد.

۲۱ آذر تشییع باشکوه این جوان ۲۱ ساله مسیر مصلی قدس به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را غافلگیر کرد و زنده بودن این شهید را بیش از پیش نشان داد و شاید تعبیر کرد این آیه قرآن را که «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

آیت الله احمد عابدی بر پیکر وی نماز خواند و با سربند سرخ یالثارات الحسین درمقبره شهدای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در جوار بی بی آرمید تا شاید روزی با همین پرچم برخیزد.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه سلام االله علیها بر چادر مادر مومن وی که خود فرزند شهید است بوسه زد و مدیران قم پیام تسلیت فرستادند و در مدارس و مساجد و هیات ها به یادش مراسم ها برپا کردند.

****

جنگی رسانه ای که جوانان مان را گرفت

این اغتشاشات و جنگ رسانه ای بدفرجام، ۲۲ بسیجی، بسیاری از نیروهای امنیتی و چقدر نوجوانان و جوانان فریب خورده مان را گرفت که از این میان دو طلبه دهه هشتادی شهید حسن مختارزاده و شهید مهدی زاهدلویی از قم بودند.

آنان رفتند و جان دادند تا ما زندگی آزادانه ای داشته باشیم تا آرامش را حس کنیم تا یک وجب از خاکمان نرود.

بر زمین کشیده شدند تا پرچم اسلام و آزادگی بر زمین کشیده نشود و گوهر وجودی شان را دادند تا اسلام برجای بماند.

وفاداری هایشان در وصف نمی گنجد کلمات قادر به ستودن صبر جمیل آنان و پدر و مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزند آنان نیست.

رفتند تا بگویند برای سرافرازی اسلام خون ها ریخته شده و این متاع ارزان به دست نیامده است.

در پیشانی حرکت انقلابی گام برداشتند و فرصت عرض اندام به دشمنان را ندادند و عروجی ملکوتی را رقم زدند.

هرچند آنان دردی در سینه کاشتند اما سرافرازانه رفتند و چهره دشمنان را وقیح تر از قبل نمایش دادند و ثابت کردند ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم.

مجاهدت بزرگ آنان در صیانت از امنیت و آرامش این سرزمین در رویارویی با دشمنان اسلام برای همیشه ماندگار خواهد بود.

****

علی رفیعی وردنجانی در وصف شهید حسن مختارزاده می نویسد:

وقتی که محیط فضل و آداب شدی

در جمع کمال شمع اصحاب شدی

از این شب تاریک رسیدی تو به نور

با خون خود آبروی طلّاب شدی

 

در قلب صدف گوهر نایاب شدی

لبخند زدی رفیق ارباب شدی

هم‌نام و خدومِ حسنِ فاطمه‌ای

با خون خود آبروی طلّاب شدی

 

وقتی که کبوترانه بی تاب شدی

با پر زدنت مُفتّحُ الباب شدی

گفتی: به یقین در شهادت باز است

با خون خود آبروی طلّاب شدی

 

رسواگر دشمنان کذّاب شدی

قربانی فتنه‌های احزاب شدی

با پیروی از رهبر فرزانه‌ی عشق

با خون خود آبروی طلّاب شدی

 

روشنتر از آبگینه و آب شدی

در قلب تمام شیعیان قاب شدی

از روضه‌ی فاطمیّه رفتی ملکوت

با خون خود آبروی طلّاب شدی

با زدن روی لینک برخی از گزارش های تصویری تشییع باشکوه شهید را خواهید دید:

 

 ابنا    ایسنا  حوزه جماران  راه دانا نوید شاهد مشرق رسا  ایکنا ایرنا  تسنیم مهر

موج جهان نیوز  آپارات قم فردا قم نیوز  صاحب خبر ایران پرس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا