اخبار قم

آموزش ۱۸ هزار نفر دوره در ۹ ماهه اول سالجاری توسط فنی وحرفه ای قم

آستان بهارستان؛ مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهارداشت: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی ماهر، این اداره کل موفق به ارائه ۱۸ هزار ۹۸۵ نفر دوره در نه ماهه اول سال جاری شده است.

محمود تقی پور تأکید کرد: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات و در نهایت تحقق شعار مقام معظم رهبری می باشد و آموزش های مراکز آموزشی این اداره کل با محوریت توانمندسازی نیروی کار استان با هدف تحقق اهداف مذکور انجام می شود. و  این آموزش های فنی و حرفه ای بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در جهت رونق تولید و اشتغال می باشد.

وی اظهار داشت: این اداره کل، آموزش های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی با بهره گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم در تشریح عملکرد آموزشی نه ماهه نخست امسال گفت: در بخش های دولتی در مراکز ثابت شهری و سیار ( متقاضیان مهارت آموزی)  ۹ هزار و ۴۴۷ نفر دوره، دانشجویان ۴۰۶ نفر دوره در راستای مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، در بخش پادگان یک هزارو ۲۷۹ نفر دوره در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه، روستا ۳۵۴ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزارو ۳۷۴ نفر دوره برای زندانیان جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، زنان سرپرست خانوار و خانواده محترم ایشان ۲۵۶ نفر دوره، و در سایر گروه های هدف ۱۸ گانه آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم  ۵ هزارو ۷۷۸ نفر دوره و در مجموع ۱۸ هزار و ۹۸۵ نفر دوره در خوشه های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزشهای مهارتی در دو بخش خصوصی و دولتی بهره مند شدند.

محمود تقی پور همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان جهت توانمند سازی اقشار مختلف، عملکرد آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می نمایند را در مدت نه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۹۹ نفر- ساعت آموزش معادل ۹ هزار و ۵۳۸ نفر دوره آموزشی در راستای توانمند سازی مهارتی علاقمندان در بخش خصوصی برگزار کرد.پایان پیام/۱۱۰

منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا