اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

پارک علم وفناوری قم دربرپایی هر چه باشکوه تر جشنواره ملی فیلم جهش سنگ تمام بگذارد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ دومین نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس پارک علم و فناوری قم و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دراین نشست با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و تشکر ویژه از مسئولان پارک و فناوری قم اظهارداشت: یکی از اهداف اصلی معاونت فناوری وزارتخانه، نوآوری باز مبتنی بر برون سپاری اقدامات است.

علی خیرالدین افزود: «طرح ۵۰ پارک ۵۰ برنامه» ارائه شد که پارک های علم و فناوری به کمک معاونت فناوری بیایند.

وی با بیان اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: سه پارک دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه کاشان و دانشگاه جامع امام حسین(ع) اخیرا به مجموعه پارک ها اضافه شده که به کمک معاونت آمدند و هر کدام یک برنامه مهم ملی و استانی را اجرا می کنند.

اشتغال به کار ۲۲۰۰ دانشجو در شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به طرح «دستیار فناوری»هم  اظهارداشت: این طرح با راهبری و هدایت دو نهاد دانشگاه و پارک های علم و فناوری در هر استان برنامه‌ریزی شده و هم اکنون ۲۲۰۰ دانشجو در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری مشغول به کار شدند و درحین تحصیل در مقطع کارشناسی ماهانه یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد دو و دکترا سه میلیون تومان دریافت می کنند و بسیاری از آنان جذب می شوند که این طرح به نفع دانشجو و شرکت های فناوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: برای نخستین بار بحث رویت پذیری را در پارک های فناوری مطرح کردیم که پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی اساتید و حتی دانشجویان در آن معرفی و در فضای مجازی دیده شوند و وضعیت را از انزوا خارج کنیم.

وی با اشاره به ساخت برخی قطعات خودرو مانند «جی پی اس» و اینترنت اشیاء در پارک های علم و فناوری، اظهارداشت: با خودروسازان سایپا و ایران خودرو مذاکراتی داشته ایم و به نظر بنده باید پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه خدمات خودرویی ایجاد شود.

پارک علم و فناوری قم دربرپایی هر چه باشکوه تر جشنواره فیلم جهش سنگ تمام بگذارد

وی در مورد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) نیز اظهارداشت: این ماموریت مهم به پارک علم و فناوری قم با پشتوانه خوبی که در حوزه برگزاری فیلم داشت واگذار شده و استاندار قم هم همکاری داشتند و قول حمایت از این جشنواره را به ما داده اند.

خیرالدین با بیان اینکه این جشنواره از سوی معاونت فناوری وزارتخانه مورد حمایت قرار می گیرد، از رئیس پارک علم و فناوری قم خواست در برپایی هر چه باشکوه تر این رویداد ملی سنگ تمام بگذارد.

وی با تاکید براینکه فعالیت ها و دستاوردها در راستای جهاد تبیین باید دیده شود، گفت: به عنوان مثال دستگاه رادیوتراپی در اصفهان ساخته شده که در دنیا چهار کشور موفق به ساخت آن شدند و این دستاوردها به منظور ایجاد امید و پویایی در جامعه باید به اطلاع عموم مردم برسد.

جهاد تبیین و مردمی سازی فناوری ها از اهداف مهم برگزاری جشنواره جهش است

وی ادامه داد: هدف ما از برپایی جشنواره فیلم‌کوتاه جهش در وهله نخست این است که دستاوردها در قالب فیلم های کوتاه به معرض دید مردم قرار گیرد و سپس مردمی سازی فناوری ها محقق شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: مردمی سازی فناوری ها به این معنا است که فناوری در دسترس همه قرار گیرد و همه مردم در جریان فعالیت های پارک علم و فناوری قرار گیرند و نخبگان جذب شوند

وی ادامه داد: هدف دیگر ما از برپایی این جشنواره تحقق شعار سال و در جهت ایجاد اشتغال و کاربردی کردن فناوری ها در جهت بهبود و آسایش بیشتر زندگی مردم است.

وی گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره فناوری و نوآوری فیلم کوتاه جهش در قم ایجاد شده و سال آینده دومین جشنواره فیلم کوتاه هم با محوریت پارک علم و فناوری قم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول حوزه علوم، تحقیقات و فناوری کشور اظهارکرد: «تقویم فناوری» به زودی توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تدوین می شود و در آن ۵۰ برنامه ملی به ۵۰ پارک علم و فناوری واگذار خواهد شد که طبق آن برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برای همیشه به قم واگذار می شود.

وی از دبیر جشنواره خواست تا تعداد برگزیدگان را افزایش دهند و از آثار طنز در حوزه فناوری حمایت کنند تا اثرگذاری و رغبت به شرکت دراین جشنواره بیشتر شود.

وی درپایان از رئیس پارک علم و فناوری قم خواست که خبرنگاران به عنوان مروجان حوزه فناوری و نوآوری مورد تشویق قرار گیرند و از ظرفیت آنان برای انعکاس هر چه بیشتر اخبار این حوزه استفاده شود.

برپایی جشنواره ملی فیلم جهش با هدف افزایش تولید و صادرات

رئیس پارک علم و فناوری استان قم هم دراین دیدار با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و آیت الله مصباح یزدی، اظهارداشت: از وزارت تحقیقات و معاون تشکر می کنم که میزبانی این جشنواره را به قم واگذار کردند.

خیرالله رهسپار فرد گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره ترویج و افزایش تولید و اشتغال دانش بنیان و افزایش فروش و صادرات است.

رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) اظهارداشت: از هنرمندان فیلم سازان پارک ها دانش بنیان ها جهت دهی سوق به این عرصه دعوت شده و تاکنون ۳۱۷ اثر به جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) ارسال شده که از این میان ۲۸۱ اثر در دبیرخانه دائمی جشنواره ثبت شده است

وی ادامه داد: دو روز اخیر آثار طبقه بندی و ابتدای هفته آینده داوری ها آغاز خواهد شد و از چهره های ملی برای داوری دعوت شده است؛ به عنوان مثال مجید اسماعیلی داوری بخش علمی جشنواره را بر عهده دارد.

وی گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره در ۲۲ دیماه، رونمایی از پوستر جشنواره نیز انجام می شود.

رهسپار فرد خبر داد: سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) به صورت بین المللی از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با دبیری پارک علم و فناوری قم برگزار خواهد شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا