اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلم کوتاه جهش+فیلم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ دومین نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس پارک علم و فناوری قم و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شد.

دبیرجشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) دراین نشست اظهارداشت: تاکنون ۳۱۷ اثر از ۲۴ استان به جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) ارسال شده که از این میان ۲۸۱ اثر در دبیرخانه دائمی جشنواره ثبت شده است.

حمیدرضا شوشتری افزود: پس از شکل گیری شورای سیاستگذاری، دفتر دائمی دبیرخانه این جشنواره ۱۲ مهرماه سال جاری در قم تشکیل شد.

وی گفت: فراخوان ارسال آثار از ۱۸ مهرماه اعلام عمومی شد و دعوت نامه شرکت دراین جشنواره برای همه مراکز پژوهشی، فناوری و حوزه فیلم سازی ارسال شد.

وی ادامه داد: ۹ و ۱۰ آذرماه دو کارگاه ملی حضوری و مجازی برگزار شد که البته دو کارگاه آموزشی دیگر نیز در سطح ملی با همکاری پارک علم و فناوری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز قبل از مراسم اختتامیه برگزار می شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری ادامه داد: ۱۴ و ۱۵ دی ماه آثار طبقه بندی و هیات انتخاب تشکیل شدند و ۱۶ دی ماه آثار برگزیده تحویل هیات داوران می شود.

وی گفت: ابتدای هفته آینده داوری ها آغاز خواهد شد و از چهره های ملی برای داوری آثار این جشنواره دعوت شده است؛ به عنوان مثال مجید اسماعیلی داوری بخش علمی این جشنواره را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: ۲۱ و ۲۲ دی ماه اکران عمومی فیلم های منتخب انجام خواهد شد و همزمان در ۲۲ دی ماه سال جاری اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) ساعت ۱۸:۳۰ ساختمان اداره کل سابق ارشاد اسلامی در خیابان جمهوری برگزار خواهد شد.

شوشتری با بیان اینکه مدت فیلم ها در حوزه علم و فناوری از۶۰ ثانیه تا پنج دقیقه است، گفت: حدود ۳۰ برگزیده نهایی خواهیم داشت که برای برگزیدگان جوایز نقدی، تندیس، دیپلم افتخار و لوح تقدیر در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

پارک علم وفناوری قم دربرپایی هر چه باشکوه تر جشنواره ملی فیلم جهش سنگ تمام بگذارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا