اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

نیره سادات محمدی

آستان بهارستان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر مقدس قم خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم اظهارداشت: باتوجه به تصمیم سازمان اوقاف مقرر شد بخش معارفی این دوره از مسابقات به میزبانی استان قم برگزار شود.

۷۴ نفر به مرحله کشوری بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف در قم راه یافتند

وی گفت: شرکت کنندگان در بخش معارفی مسابقات بین المللی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار مرحله برگزار شد که بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و در مرحله نهایی کشوری در قم ۷۴ نفر از خواهران و برادران به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: در آستانه چهل و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم امسال ابتکار جدیدی طرح ریزی و بخش معارفی مسابقات به قم واگذار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برای نخستین بار سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث‌های محتوایی قرآن ورود کرده و صرفا به صوت و لحن و قرائت توجه نشده ‌است.

وی اظهارداشت: درسال جاری علاوه بر بخش معارفی قرآن، بخش‌های معارفی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز مطرح شد و استقبال خیلی خوبی از آن صورت گرفت.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در بخش معارفی با بخش صوت و لحن متفاوت و دارای رویکرد خاصی است و افراد اهل مطالعه تحقیق و پژوهش می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه امید است در سال‌های آینده شاهد برگزاری بخش معارفی بین المللی در قم باشیم، گفت: امسال مسابقات بخش معارفی در سطح ملی است و امیدواریم در سال‌های آینده به سطح بین المللی برسد.

وی گفت: به‌دنبال این هستیم تا دبیرخانه این بخش مسابقات را در قم مستقر کنیم چون استان ما ظرفیت بالایی در بُعد معارفی نهج‌ البلاغه و صحیفه سجادیه دارد.

وی تصریح کرد: اگر معارف قرآنی را در مسابقات بین‌المللی بگنجانیم، پیام‌های قرآنی و اهل‌بیت(ع) از ایران به جهان اسلام منتقل خواهد شد و اگر بتوانیم این پیام را از کشورمان منتقل کنیم بسیار به نفع ایران اسلامی خواهد بود.

زمان برگزاری مرحله نهایی معارفی مسابقات قرآن کریم

گفتنی است این مسابقات از روز شنبه هشتم بهمن ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

آزمون کتبی برای تمامی رشته‌ها در دو بخش برادران و خواهران ساعت ۱۵ روز شنبه هشتم بهمن ماه برگزار‌می‌شود.

۹ بهمن‌ماه مسابقات در بخش خواهران در تمامی رشته‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ برپا و ۱۱ بهمن‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۲ رقابت بین برادران انجام می شود.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز سه شنبه ۱۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ با سخنرانی دکتر سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار می‌شود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا