اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

برنامه های دهه فجر مدارس با محوریت جهاد تبیین و روایتگری دانش آموزان

آستان بهارستان؛ برنامه های دهه فجر ۱۴۰۱ درمدارس قم با محوریت جهاد تبیین و روایتگری دانش آموزان تحت عنوان «نمایشگاه های دانش آموزی انقلاب» در قم برپا می شود.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش وپرورش استان قم به تشریح برنامه های دهه فجر سال جاری پرداخت و گفت: برنامه محوری مدارس استان قم در دهه فجر ۱۴۰۱ حول محور جهاد تبیین با روایتگری دانش آموزان تحت عنوان «نمایشگاه های دانش آموزی انقلاب» برپا می شود که با محوریت استقلال ملت های آزاده جهان و روایتگری و کنش گری دانش آموزان از دیروز، امروز و فردای ایران اسلامی و نقش آنها در نظم نوین جهانی خواهد بود.

حجت الاسلام محمد امینیان افزود: یکی از پویش های محوری سال جاری پویش کتاب خوانی تحت عنوان “هیس‌طوری” است که تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در استان قم دراین پویش شرکت کرده‌اند که دانش آموزان با مطالعه این کتاب ها از سرگذشت استعمار آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: برپایی جشنواره “پرچم” مسابقات گروهی نقاشی و ساخت روزنامه دیواری ویژه مقطع ابتدایی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و راه‌اندازی پویش‌های مختلف، محیط آرایی و برگزاری جشن های مدرسه ای، اعزام اساتید جهت برپایی نشست‌های جهاد تبیین توسط بسیج اساتید، اعتکاف به عنوان یک موقعیت تربیتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی حول محور دستاوردهای انقلاب اسلامی، کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ طلبه خانم و آقا در مدارس استان قم تحت عنوان طرح امین در بین دانش آموزان حضور دارند، افزود: شبهات و ابهامات دانش‌آموزان در حوزهای مختلف از جمله معرفتی، بصیرتی و سیاسی توسط این طلاب مبلغ پاسخ داده می شود و با کمک این طلاب برای حدود ۳۰ هزار دانش آموز برنامه های تفریحی و ورزشی در اردوگاه ها برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش قم با اشاره با برنامه‌های مفصل تشکل های دانش آموزی استان همچون بسیج دانش آموزی، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر، هیئات دانش آموزی در این ایام الله، خاطرنشان کرد: پویشی با عنوان تکیه‌گاه امن به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) به صورت بوسه بر دستان پدر، نمایشگاه های مدرسه انقلاب، برگزاری مسابقه، کوهپیمایی، تداوم اردوهای راهیان نور ویژه برنامه کافه ۵۷ شامل گفت‌ وگوی دانش‌آموزان با یکدیگر، اجرای برنامه رادیو مدرسه از جمله این برنامه‌ها است که تمام این برنامه‌ها تا قبل از ۲۲ بهمن به یاری خدا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد امینیان گفت: با توجه به اینکه کمیته فرهنگیان و دانش آموزان راهپیمایی ۲۲ بهمن با مسولیت آموزش وپرورش است از همه دانش‌آموزان، فرهنگیان، مربیان و اولیا برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرده و از دانش‌آموزان نیز درخواست شده که دست‌نوشته‌ها و دست‌سازه‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین تصاویری از امام راحل که خودشان نقاشی کرده‌اند را در مسیر راهپیمایی همراه داشته باشند.

وی افزود: اجرای سرود در مسیر راهپیمایی و همچنین مسابقات دوچرخه سواری دانش آموزان، برپایی غرفه ها از دیگر برنامه های این معاونت است.

دهه فجر در مدارس

حضور مسئولان اجرایی در مدارس استان قم

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان قم نیز درادامه با اشاره به دیگر برنامه های دهه مبارک فجر اظهارداشت: به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۴۴ مدرسه به استانداری قم معرفی شده تا مدیران دستگاه های اجرایی استان با برنامه زمان بندی در مدارس حضور پیدا کنند.

غلامرضا رضایی افزود: آموزش وپرورش استان قم جهت محکومیت اغتشاشات اخیر و توهین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پویش «بوسه بر پرچم» را در ایام الله دهه فجر خواهد داشت.

گلریزان مزار شهدا

وی گفت: دشمنان ایران روی واژه «خلیج همیشه فارس» مانور می دهند و آن را به نام جعلی «خلیج عربی» می خوانند برای اعلام اینکه ما ذره ای از خاک وطنمان را که جزء آرمان های شهدا و امام راحل و فجرآفرینان دهه ۵۷ انقلاب اسلامی است،  نخواهیم داد تجدید میثاق و عهد با شهدا بخصوص شهدای سال ۵۷ را با گلریزان مزار شهدا خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حضور در مساجد و بین آحاد مردم و پاسخ گویی به سوالات آنان از جمله برنامه های دیگر مدیران آموزش وپرورش استان قم است.

نواختن زنگ انقلاب در مدارس قم

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان قم اظهارداشت: همزمان با ۱۲ بهمن ماه به مناسبت آغاز دهه فجر «زنگ انقلاب» در تمام مدارس استان قم نواخته می شود.

وی ادامه داد: زنگ انقلاب در یکی از مدارس به صورت نمادین با حضور سردار شاهچراغی استاندار محترم و مسئولان استانی به صدا درخواهد آمد و مدیران آموزش وپرورش استان قم به منظور جهاد تبیین به بیان توفیقات انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاورهای این نظام مقدس در بین همکاران و دانش آموزان بویژه در مقطع متوسطه خواهند پرداخت.

وی اظهارکرد: به منظور احترام به سرود ملی، همسرایی سرود مقدس جمهوری اسلامی در کلیه مدارس استان قم انجام می شود.

برگزاری همایش خادمان فرهنگی  

رضایی گفت: امروز (هفتم بهمن ماه) در راستای برنامه های دهه فجر آموزش وپرورش استان قم، همایش خادمین افتخاری فرهنگی در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت سلام الله علیها را خواهیم داشت که از ۹۰۰ فرهنگی خادم این بارگاه ملکوتی دعوت شده و یکی از خادمان فرهنگی بیانیه ای را در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب قرائت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسابقات ورزشی هم آموزش وپرورش زمینه را برای برگزاری مسابقات مختلف برای شادابی بیشتر برنامه های دهه فجر در سطح مدارس فراهم کرده است که امیدواریم این برنامه ها با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

وی عنوان کرد: افتتاح چند پروژه آموزشی-تربیتی و برگزاری نمایشگاه «حجاب فاطمی» در یکی از مدارس استان هم ازجمله برنامه های ایام دهه فجر انقلاب است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش استان قم به دیگر برنامه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به توهین بی شرمانه به قرآن کریم، دانش آموزان در مراسم صبحگاه و ظهرگاه همخوانی سوره های کوتاه قرآن را انجام می دهند تا بار دیگر پایبندی خود را به آیات کتاب وحی و پیروی از قرآن کریم نشان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا