اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

نخستین خانه ژیمناستیک آموزش و پرورش قم با اعتبار دو میلیارد تومان راه اندازی شد

آستان بهارستان؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: نخستین خانه ژیمناستیک آموزش و پرورش استان قم با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع تجهیز و راه اندازی شد.

علی یزدی افزود: خانه ژیمناستیک مجموعه آموزشی ورزشی شهید امجدی در اختیار دانش آموزان مبتدی در دوره تحصیلی ابتدایی و همچنین دانش آموزان پیشرفته جهت شرکت در مسابقات قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: توجه به ورزش های پایه در سنین کودکی دارای اهمیت ویژه اما سالن تخصصی ژیمناستیک در قم بسیار کم است و در آموزش و پرورش وجود نداشت که به دلیل اهمیت این موضوع این خانه ایجاد شد.

وی تاکید کرد: ورزش های پایه از جمله رشته ورزشی ژیمناستیک نیازمند توجه بیشتر و ویژه است زیرا به دانش آموزان در سنین دبستان کمک می کند تا با انجام ورزش پایه سواد حرکتی و قدرت بدنی خود را افزایش دهند و ساخت این مجموعه در آینده پایه گذار ورزش قهرمانی استان دراین رشته خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم ابرازداشت: این سالن مجهز به پیست حرکات زمینی، چهار دار حلقه، دو بارفیکس، پارالل، هشت خرک است و چهار کانون به صورت همزمان می توانند در آن فعالیت کنند.

وی گفت: فعالیت خانه ژیمناستیک در دو نوبت صبح و عصر و در سه سانس صبح و سه سانس بعد از ظهر خواهد بود

وی اظهارداشت: با توجه به وسعت این خانه هر سانس ظرفیت تمرین برای ۶۰ نفر تحت نظر چهار مربی را در گروه های ۱۵ نفره دارد؛ به این معنا که ۱۸۰ نفر در نوبت صبح و ۱۸۰ نفر در نوبت بعد از ظهر می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

یزدی با بیان اینکه خانه ژیمناستیک قم می تواند میزبان ۳۶۰ نفر در روز باشد، گفت: مدارس ابتدایی هم می توانند برای تشکیل کلاس تربیت بدنی از این فضا استفاده کنند.

وی بیان کرد: فعالیت های ورزشی آن هم در یک محیط استاندارد، با تجهیزات مناسب و به روز و مربی های تخصصی باعث پیشرفت دانش آموز در عرصه های استانی و ملی و حتی جهانی شود و در ایجاد روحیه و نشاط دانش آموزان و خانواده آنان تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: فراگیری رشته ورزشی ژیمناستیک به عنوان رشته مادر و پایه به موفقیت دانش آموز در سایر رشته های ورزشی کمک می کند.

گفتنی است هفته گذشته نخستین خانه ژیمناستیک آموزش و پرورش استان قم در مجموعه آموزشی ورزشی شهید امجدی با حضور علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش، سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان در میدان معلم قم جنب دبیرستان امام صادق(ع) افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا