اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ نشست خبری ششمین نمایشگاه حوزه دین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اتحادیه ناشران استان قم در تالار کنفرانس شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این نشست اظهارداشت: بیشترین ممیزی و مجوز کتاب پس از تهران در استان قم داده می شود و  به ۱۱ هزار کتاب در سال مجوز داده می شود در صورتی که ۲۰ استان کشور اصلا ممیزی کتاب ندارند.

امیرعلی عموزاده افزود: بیش از ۳۹ درصد کاغذ کشور به استان قم وارد و در این استان توزیع می شود.
وی با بیان اینکه قم استان منحصر به فردی است که دارای شهرک چاپ می باشد، گفت: نمایشگاه بزرگ صنعت چاپ استان قم امروز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ برگزار می شود.

صدور دو میلیون کتاب از قم به سایر کشورها

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر دو میلیون جلد کتاب از قم به کشورهای دیگر صادر می شود، گفت: مسئولان مربوطه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم‌ در کوتاه ترین مدت و معمولا در کمتر از یک ساعت اقدامات لازم را انجام می دهند و مرسوله های فرهنگی به دیگر کشورها  ارسال می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نمایشگاه کتاب حوزه دین به منظور رفاه حال دانشجویان، طلاب و علاقمندان و رونق کار چاپخانه داران، مولفان و مصنفان برگزار می شود.

وی گفت: کتاب های حوزه دین در دو بخش عمومی و اختصاصی در نمایشگاه عرضه می شود.

۱۱۱ ناشر با ۲۱ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه دین استان قم

رئیس اتحادیه ناشران استان قم هم در ادامه اظهارداشت: ۱۱۱ ناشر با ۲۱ هزار عنوان کتاب که در سه سال گذشته در حوزه دین منتشر شده و چند انتشارات کودک و دفاع مقدس در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند.
حمید خرمی افزود: سه میلیارد تومان بن کارت توزیع می شود که ۲۰ درصد اعتبار آن توسط وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد قم تامین شده است.

وی گفت: علاقمندان در این نمایشگاه با پرداخت ۱۶۰ هزارتومان ۲۰۰ هزار تومان بن نمایشگاه دریافت می کنند.
وی ادامه داد: برای عموم مردم ۳۰۰ ، برای طلاب و دانشجویان  ۴۰۰ و برای اساتید حوزه و دانشگاه ۶۰۰ هزار تومان بن در نظر گرفته شده است.
رئیس اتحادیه ناشران استان قم خاطرنشان کرد: ناشران هم ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف را بر روی کتاب ها اعمال می کنند و میانگین تخفیف در نمایشگاه ۴۰ درصد است.
وی گفت: ناشران از چهار کشور سوریه، لبنان، بحرین و عراق در این نمایشگاه حضور دارند.

وی گفت: ششمین نمایشگاه کتاب حوزه دین فردا چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد و آیت الله هاشم حسینی بوشهری در محل دائمی نمایشگاه های استان قم واقع در خیابان خاکفرج افتتاح می شود و تا یکم‌اسفندماه میزبان علاقمندان‌است.

خرمی با اشاره به برنامه های جانبی ششمین نمایشگاه حوزه دین گفت: ۱۰ نشست تخصصی زن و خانواده، حجاب، رسانه و موضوعات روز در نمایشگاه برپا و پنج کتاب ارزشمند دینی از جمله خلاصه تفسیر المیزان رونمایی می شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه استان قم مقام اول نشر کتب حوزه دین و مقام دوم کشوری در حوزه چاپ و نشر پس از تهران را دارا هست ۶۰ درصد ناشران قم در این نمایشگاه حضور دارند.
***

گفتنی است ۱۵۰۰ ناشر و ۳۰۰ کتابفروشی ۵۰۰ چاپخانه و  صحاف هم اکنون در قم فعال هستند و آخرین بار نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در سال ۹۶ در مصلی قم برگزار شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا