اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

اجرای طرح «اتقان» برای ارتقای توانمندی قرآنی آموزگاران ابتدایی در قم

آستان بهارستان؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: طرح «اتقان» با تغییر رویکرد به صورت آزمایشی در پنج استان کشور از جمله استان قم اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمد امینیان درخصوص طرح ملی اتقان (ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و مدیران و معاونین دوره تحصیلی ابتدایی) گفت: آموزگاران و مدیران معاونین دوره تحصیلی ابتدایی با شرکت در این طرح به سه مهارت روان خوانی و روخوانی آیات کتب درسی، حفظ و درک معنایی ۲۰ سوره پایانی قرآن مجهز می شوند و در مورد اجرای صحیح و درک معنای نماز و روش ایجاد طلب و اراده، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی افزود: مفاهیم سوره‌های کوچک قرآن در قالب محتواهای آفلاین از سوی وزارت آموزش و پرورش تولید شده و در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم با بیان اینکه طرح اتقان با مشارکت دو معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت آموزش ابتدایی اجرا می‌شود، ادامه داد: ناظران طرح از بین قاریان و حافظان توانمند استان که با تایید اداره قرآن، عترت و نماز انتخاب می‌شوند، بر فرایند اجرایی این طرح نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: استان قم به دلیل اهتمام و ظرفیت های فراوانی که در فعالیت های قرآنی دارد به عنوان یکی از استان‌های هدف در سال اول اجرای طرح انتخاب شده است.

گفتنی است با همکاری معاونت آموزش ابتدایی برای بیش از پنج هزار نفر از فرهنگیان استان قم در گام اول طرح اتقان در اسفندماه سال جاری دوره های کیفیت بخشی ۶۰ ساعت ضمن خدمت برگزار و به برگزیدگان گواهی پایان دوره رسمی اهدا می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا