اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

ارزیابی حرکات اصلاحی دانش آموزان ۴۰ مدرسه قم

آستان بهارستان؛ جلسه کارگروه تخصصی کمیته راهبردی کانون تندرستی استان قم جهت ارزیابی حرکات اصلاحی دانش آموزان ۴۰ مدرسه قم تشکیل جلسه داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم دراین جلسه گفت: با ابلاغ دستورالعمل کانون تندرستی دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درخصوص تشکیل کانون تندرستی، تصمیمات لازم در قم اتخاذ شده است.

علی یزدی افزود: دراین راستا کارشناسی تربیت بدنی ناحیه سه به عنوان دبیرخانه کانون تندرستی انتخاب و کارگروه های تخصصی در سطح نواحی تشکیل شده است.

کانون های تندرستی نقش بسزایی در ناهنجاری های دانش آموزان دارد

وی گفت: کانون های تندرستی نقش مثبت و موثری در تشخیص ناهنجاری های قامتی دانش آموزان، کنترل وزن و چاقی و همچنین ارتقاء سواد حرکتی آنها خواهد داشت.

وی افزود: این جلسه به منظور هماهنگی اعضای کمیته راهبردی در سطح استان در محل مجتمع آموزشی ورزشی شهید امجدی تشکیل شد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش قم

دانش آموزان ۴۰ مدرسه قم از لحاظ سلامتی ارزیابی می شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قم اضافه کرد: با وجود کانون های تندرستی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای در سطح استان و وجود ظرفیت های شایسته علمی در بین معلمان تربیت بدنی تصمیم داریم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ دانش آموزان ۴۰ مدرسه دخترانه و پسرانه دوره تحصیلی ابتدایی را در سطح استان مورد ارزیابی و غربالگری قرار دهیم.

ارزیابی حرکات اصلاحی دانش آموزان

وی اضافه کرد: دکتر محمد مشهدی که از مدرسان برتر حرکات اصلاحی آموزش و پرورش در سطح کشور می باشد رهبری کمیته راهبردی را برعهده خواهند داشت و با حضور اساتید برجسته این رشته شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان خواهیم بود.

اعزام گروه های ارزیابی سلامت به مدارس

وی عنوان کرد: از مدیران آموزشگاه های مجری طرح انتظار می‌رود تا کمال همکاری را با گروه های غربالگری در سطح مدارس داشته باشند تا دانش آموزان به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز حرکات اصلاحی معرفی شوند.

یزدی بیان داشت: دراین راستا جلسات آموزش خانواده نیز برای مدارس مجری طرح برگزار خواهد گردید و امیدواریم در اسفندماه موفق به آموزش والدین ۴۰ مدرسه ابتدایی در سطح استان شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا