اخبار مهمکمیسیون شوراها

مجلس از رویکرد دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور حمایت می‌کند

آستان بهارستان؛ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایجاد تسهیلات برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور رویکرد مثبت دولت سیزدهم برای ایجاد انسجام و همدلی ایرانیان در سرتا سر جهان است و مجلس از این رویه حمایت می‌کند.

حسین بامیری درباره سخنان رییس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: ایرانیانی که تعلق خاطر به سرزمین مادری خود دارند و خواهان ایران قوی و با صلابت هستند باید از این فرصت استفاده کنند و بدانند که همه مسوولان با آغوش باز از آنها استقبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: اقدام رییس جمهور برای رفع محدودیت بازگشت ایرانیان در راستای عفو عمومی رهبر انقلاب شکل گرفته و موضعی بسیار مطلوب و قابل تحسین است.

نماینده مردم لردگان با اشاره به جمعیت بیش از ۵ میلیون نفری ایرانیان خارج از کشور گفت: آنها از بُعد علمی ،اقتصادی و فرهنگی سرمایه‌های قابل توجه ای هستند و ظرفیت‌هایی دارند که می‌تواند به توسعه و رشد اقتصاد کشور کمک کنند.

بامیری اضافه کرد: ملت ایران انتظار دارند که هموطنان آنان در دیگر کشورها برای سرمایه گذاری، تولید و ایجاد اشتغال به سرزمین مادری خود برگردند و این اقدام دولت سیزدهم هم فرصت خوبی برای بازگشت آنها به کشور است.

وی افزود: بسته وحدت آفرین دولت و ایجاد تسهیلات برای بازگشت ایرانیان باعث انسجام و همبستگی ایرانیان در سرتاسر جهان خواهد شد و امید بخشی و ثبات در جامعه را تقویت می‌کند و اقتدار ایران اسلامی را به دنبال دارد.

نماینده مردم لردگان خبر مسرت بخش رییس جمهور برای بازگشت و ایجاد تسهیلات ایرانیان خارج از کشور را موجب همدلی ایرانیان خواند و گفت: این رویکرد با ایجاد سرمایه گذاری پایدار می‌تواند به رفع مشکلات کشور کمک کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اضافه کرد:اگر دولت در این زمینه نیاز به قانونی داشته باشد، حتما مجلس در این زمینه به دولت کمک می‌کند و حمایت قاطع نمایندگان از رویکرد دولت سیزدهم برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور یک ضرورت است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا