اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

عدم پاسخگویی مدیران سبب نارضایتی مردم شده است/هیات های اندیشه ورز فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش دهند

خبرنگار : هیفا پردل

آستان بهارستان؛ استاندار قم گفت: هدف از تشکیل هیئت های اندیشه ورز کاهش فاصله بین مردم و دستگاه اجرایی و حل مشکلات مردمی است تا با ظرفیت آن مسائل مختص استان حل شود.

سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه هیئت های اندیشه ورز بیان کرد: بین مردم و دستگاه های اجرایی فاصله افتاده و باعدم پاسخگویی از سوی برخی مدیران اجرایی روبرو هستیم که واکنش هایی بین مردم ایجاد کرده است امیدواریم هیئت های اندیشه ورز بتوانند این فاصله را کم و حلال نظام مسائل استان و مردم باشند.

وی افزود: این هیئت های اندیشه ورز در گذشته در بسیج هم تشکیل شده بود اما آن چه که باید انتظار داشت این نکته است که نگاه مدیر اجرایی به هیئت های اندیشه ورز چگونه است؟ اگر باور داریم که با فلسفه خدمت رسانی به مردم وارد این عرصه شدیم باید جوابگوی مردم باشیم.

به گفته مقام عالی استان؛ مردم از مسئول خواسته هایی دارند که بعضا جوابی ندارد باور من این است که با بهره گیری از هئیت های اندیشه ورز در قدم نخست با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در کنار هم فاصله بین مردم و مدیران را باید کاهش داد و آن چه که اهمیت دارد باید بررسی کنیم مدیر دستگاه چه مقدار به این امر اعتقاد دارد ؟ به نظر مدیران ما گرفتار نظام سیستمی هستند.

شاهچراغی با اشاره به حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شکوه حضور آنها عنوان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند مردم در ۲۲ بهمن امسال حضوری پررنگ از خود نشان دادند مدیران اجرایی هم باید خود را خدمتگزار این مردم بدانند اگر قرار است اتفاقی بیفتد بدون جلسات روتین معمولی گذشته و از دل همین هیئت های اندیشه ورز باید رخ دهد .

استاندار قم افزود: در برخی ادارات استان گاهی دیده می شود مردم به خاطر یک استعلام گرفتار روتین های زمان بر می شوند و این امر باعث گرفتاری و گلایه مردم می شود خروجی که از هیئت های اندیشه ورز انتظار می رود حل مشکلات مردم است با بهره گیری از این هیئت ها باید پاسخ این سئوال ها را دریافت که سهم استان از گردشگری و خدمات و هم چنین کشاورزی چیست؟

شاهچراغی با طرح این سئوال که وقتی می گوییم ما بیش از ۲۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی در طول سال داریم اگر ۲۵ درصد این ترددها به ورود به قم ختم شود در حوزه اسکان وپذیرایی و یا خدمات ارودگاهی ما چگونه وضعیتی داریم؟ باید هیئت های اندیشه ورز به دنبال حل نظام مسائل مختص استان مانند مسائل آب و غیره باشند در تصمیم گیرهای خود نقشه راهی ارائه دهند که کشاورزی و صنایع استان باید تا کجا توسعه یابد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا