اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

رونمایی از سامانه ویژه برای هیئت های اندیشه ورز استان قم/نقش آفرینی هیئت های اندیشه ورز در تصمیم های کلان

خبرنگار : هیفا پردل

آستان بهارستان؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: فلسفه ایجاد هیئت های اندیشه ورز که با دستور استاندار تشکیل یافته حل نظام مسائل استان و نقش آفرینی درتصمیم گیری ها است.

سید مهدی قریشی در جلسه هئیت های اندیشه ورز استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل هیئت های اندیشه ورز برای حل مشکلات و بهره گیری از ظرفیت های آن بیان کرد: این هیئت ها طبق ضرورت های موجود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در فروردین سال جاری به دستور استاندار از دل دستگاه های اجرایی که شامل مدیران و نخبگانی از هر دستگاه دولتی است تشکیل و برای حل نظام مسائل از ظرفیت آنها استفاده می شود.

به گفته وی ۶۰ دستگاه اجرایی استان دارای هیئت اندیشه ورز هستند که برخی در این زمینه ورود و فعالیت مطلوبی داشتند تاکنون ۱۲۷ جلسه تشکیل و ۳۲۰ مصوبه تصویب شده است تصمیم گیری هایی که از سوی هیئت های اندیشه ورز صورت می گیرد در قالب ابلاغیه هایی در شوراهای مختلف استان از آن استفاده می شود .

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز سامانه ای ویژه برای ثبت نام هیئت های اندیشه ورز رونمایی می شود که این هیئت ها با ثبت نام نظام مسائل استان را مطرح و برای آن تصمیم گیری می کنند و تاکید داریم این هیئت ها یک دست نباشند و جدای اعضای مدیران دستگاهها و اعضای آن از دانشگاهیان ؛ نخبگان و حتی گروههای مردمی و جهادی هم باید بهره مند شویم.

قریشی افزود: این سامانه می تواند زیرساختی برای طرح و الویت بندی نظام مسائل استان باشد و با نظارت ایده ها و طرح های رسیده از نخبگان و حتی نهادهای مردمی در یک بانک اطلاعاتی در این سامانه تقسیم بندی می شوند حتی این موضوع ها به عنوان آرشیو و یا سوابق استانی ثبت و نگهداری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا