اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

از آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ تا توزیع دو میلیون پرس غذا در نیمه شعبان قم

آستان بهارستان؛ آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ، استقرار ۶۰ موکب در داخل و ۳۱۳ موکب در بیرون مسجد جمکران، خدمت رسانی چهار هزار خادم افتخاری، برپایی جشن های محلات با محوریت مساجد و توزیع بیش از دو میلیون پرس غذا توسط موکب داران از جمله اقدامات در نیمه شعبان قم است.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران در نشست خبری ایام نیمه شعبان اظهارداشت: مسجد مقدس جمکران به تعبیر رهبر معظم انقلاب پایگاه عظیم تشییع است و محوریت فعالیت‌ها در حوزه مهدوی دراین مکان مقدس است که باید تلاش شود تا رویکرد مردم به این مسجد روز به روز افزایش یابد.

ابراهیم صدوقی افزود: هر ساله اقبال مردم برای حضور در مسجد مقدس جمکران افزوده می‌شود و در این سال‌ها افزایش این استقبال به وضوح دیده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اسکان و پذیرایی از زائران بیان داشت: تنها عتبه ای که امام زمان عجل الله دستور به اطعام در آن دادند مسجد مقدس جمکران است؛ در ایام نیمه شعبان سال جاری در داخل مسجد جمکران و در پارکینگ دو این مسجد با توجه به سرمای هوا به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران، ۶۰ موکب پذیرایی خدمت رسانی می کنند.

وی بیان داشت: در رینگ اول اطراف مسجد مقدس جمکران نیز ۳۱۳ موکب برای خدمت رسانی به زائران استقرار می‌یابند.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران افزود: شبستان کربلا ویژه مراسم آقایان و شبستان امام حسن عسکری (ع) محل برگزاری برنامه‌ها به صورت خانوادگی است.

نزدیک به ۱۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف مسجد جمکران

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسجد جمکران وجود دارد، افزود: در ایام نیمه شعبان ۶۰ چشمه موقتی نیز در فضاهای مختلف مسجد تعبیه خواهد شد.

اعزام ۲۵۰ پاکبان از شهرداری تهران به قم

وی عنوان داشت: اقدامات کشوری برای برپایی باشکوه مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران صورت گرفته و شهرداری تهران ۲۵۰ پاکبان به این مسجد اعزام می‌کند و امیدواریم دستگاه‌های استانی با نگاه ملی برای خدمت رسانی در عرصه خدمات دهی به زائران مسجد جمکران حضور یابند.

صدوقی افزود: از نهادهای مختلف همانند آموزش و پرورش، اوقاف و دیگر نهادها نیز انتظار می‌رود مراکز اسکان برای زائران را در اختیار آنان قرار دهند و نظارت خوبی از سوی مسئولان نظارتی بر روی قیمت‌های اسکان صورت گیرد.

آماده سازی ۱۶۰ هکتار پارکینگ اطراف مسجد جمکران

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران آماده سازی شده است افزود: ۱۴۶۸ سرویس بهداشتی در اطراف مسجد برای رفاه حال زائران تعبیه خواهد شد.

وی گفت: انتظار داریم که شهروندان قمی از وسایل حمل و نقل عمومی برای مراجعه به مسجد مقدس جمکران در شب و روز نیمه شعبان استفاده کنند و با این اقدام به زائران شهرهای دیگر شرایط بهتری برای اقامت و حضور در مسجد مقدس جمکران را بدهند.

خدمت رسانی در نیمه شعبان توسط چهار هزار خادم افتخاری

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران ابرازداشت: تلاش می‌کنیم با حضور چهار هزار نفر از خادمان افتخاری در بخش خانم‌ها و آقایان خدمت رسانی خوبی به زائران نیمه شعبان در سال جاری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با بستن مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران موافق نیستیم و باید طرحی مهندسی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک استان برای دسترسی به مسجد جمکران پیش بینی شود.

وی ادامه داد: شب نیمه شعبان با چهارشنبه مقارن شده که شب مخصوص تشرف به مسجد است و پیش بینی می‌شود عاشقان حضرت حجت حضور گسترده ای در مسجد مقدس جمکران داشته باشند که انتظار می‌رود ستاد تسهیل زائران پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

صدوقی تاکید کرد: باید نسبت به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان نگاه ملی داشت چرا که این مراسم یک کنگره ملی و فراملی است و امسال قدم‌های در این زمینه برداشته شده است و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند در عرصه مطالبه گری ورود کنند.

زمینه اسکان و پذیرایی زائران میلیونی نیمه شعبان فراهم شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران هم دراین نشست اظهارداشت: مسئولان استانی و کشوری مقدمات حضور میلیونی زائران از جمله آسمان و پذیرایی در ایام نیمه شعبان در قم را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی افزود: قم قطب زیارتی و فرهنگی کشور است و این شهر نقش مؤثری در تربیت آخرالزمانی دارد و در روایات نیز داریم که در وقتی فتنه، شهرها را در بر می‌گیرد باید به قم پناه برد.

وی گفت: باید از مسئولین پرسید که چقدر برای سفر مردم به شهر قم تسهیلات در نظر گرفتند و بیان اینکه مردم به قم سفر نکنند، چرا که زیرساخت‌های لازم در این شهر وجود ندارد درست نیست و این دستور دینی است که مردم باید به این مسجد مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: مردم قم در آخرالزمان رسالت خطیری بر عهده دارند و باید بستر لازم برای حضور گسترده مردم از نقاط مختلف کشور به قم و مسجد مقدس جمکران را فراهم کرد و در این راستا باید مقدمات و زمینه اسکان و پذیرایی را آماده کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: مردم باید به همدیگر خدمت دهند و حاکمیت نیز در این مسیر باید ورود کند و امسال نیز شاهد آن خواهیم بود که موکب‌های بسیاری در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأسیس قرارگاه مرکزی نیمه شعبان در سطح ملی از جمله ضروریات برای ارائه خدمات بهتر به زائران است افزود: در این راستا وزیر کشور و برخی مسئولان پای کار آمدند و چند استان و شهرهای مختلف، معین قم خواهند شد تا میلیون‌ها زائری که از تمام کشور به مناسبت نیمه شعبان به قم مراجعه می‌کنند خدمات خوبی دریافت کرده و دغدغه اسکان و پذیرایی نداشته باشند.

وی بیان داشت: ظرفیت خوبی در بین گروه‌های های مردمی در تمامی کشور وجود دارد و هنوز فراخوان زده نشده ۳۰۰ موکب آمادگی برای پذیرایی در ایام نیمه شعبان را اعلام کردند و در این راستا مساجد و حسینیه‌ها و آموزش و پرورش و اوقاف نیز باید به میدان بیایند و ظرفیت‌های خود به خصوص در زمینه اسکان را در اختیار زائران قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی با بیان اینکه باید در قم از ظرفیت نیمه شعبان برای خدمت رسانی حداکثری به زائران استفاده کرد افزود: امید آفرینی یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و ایشان بر این مقوله در نیمه شعبان تاکید دارند و پویش روز امید برای نیمه شعبان امسال تدارک دیده شده تا همگان برای امیدآفرینی و گره گشایی از کار یکدیگر اقدام کنند.

برنامه های فرهنگی جشن های نیمه شعبان

وی بیان داشت: اولین جشنواره فیلم ۳۱۳، سلسله جشن‌های ویژه بین المللی و ملی، دکترین مهدویت و برنامه احیای شب نیمه شعبان و برنامه‌های مختلف در شب و روز نیمه شعبان از جمله برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در این مدت است.

وی افزود: شب نیمه شعبان در ساعت ۲۱ بانک لبیک یا مهدی در سراسر کشور پخش خواهد شد و پویش توسل به حریم کبریا نیز اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: اجرای سرود فرمانده سلام دو در جمعه هفته جاری برای اولین بار از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد که ده هزار نوجوان از قم و سایر استان‌ها در مسجد مقدس جمکران این سرود را همخوانی کردند.

وی عنوان داشت: اولین اجرای میدانی سلام فرمانده دو نیز عصر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران در صحن جامعه مهدوی اجرا می‌شود.

برپایی جشن های محلات با محوریت مساجد

وی بیان داشت: جشن‌های محلات و کوی و برزن با محوریت مساجد برگزار می‌شود و رسانه ملی در این زمینه باید انعکاس خوبی داشته باشد.

حجت اااسلام حسین آبادی گفت: در مسجد جمکران سه ایستگاه برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان برپا خواهد شد و کانون پرورش فکری در این زمینه همکاری خواهد داشت.

پوشش راهپیمایی مراسم نیمه شعبان توسط شبکه های رادیویی و تلویزیونی

وی با بیان اینکه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام با چهار ایستگاه در حرم و جمکران و مسیر راهپیمایی مراسم نیمه شعبان را پوشش خواهند داد، افزود: سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار در گذشته تدوین شده بود که در صورت تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیمه شعبان امسال رونمایی می‌شود که در این صورت مسیر راهبردی برنامه‌های مهدوی مشخص می‌شود.

توزیع بیش از دو میلیون پرس غذا توسط موکب داران

معاون دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی نیز اظهارداشت: از روز دوشنبه در سراسر بلوار پیامبر اعظم(ص) موکب‌ها خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون پرس غذا توسط موکب داران در بلوار پیامبر اعظم توزیع شود.

استقرار ۳۱۳ موکب در بلوار پیامبر اعظم(ص)

میثم غفوری با بیان اینکه ۳۱۳ موکب در سراسر بلوار پیامبر اعظم(ص) مستقر می‌شود، گفت: حدود ۱۸۰۰ غرفه در این مواکب فعالیت می‌کنند که ۵۰۰ غرفه به صورت خاص در زمینه برنامه‌های فرهنگی فعالیت دارند و موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، خانواده و فرزندآوری، پاسخ به شبهات و سوالات دینی و غرفه‌های کودک و ایستگاه‌های دخترانه ویژه بانوان در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: از گروه‌های مختلف محور مقاومت از جمله کتائب حزب الله، حشدالشعبی، حزب‌الله، فاطمیون و زینیون در دو مجموعه مختلف و در دو بخش از مسجد جمکران حضور فعال دارند..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا