اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

پیام آیت الله مکارم شیرازی به دومین جشنواره امامت و مهدویت

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ یین اختتامیه دومین جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور روسا و معاونین دانشگاه های سراسر کشور در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی موسسه امامت و مهدویت؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در این مراسم اظهارداشت: دانشگاه آزاد به خصوص در دو سال اخیر دستاوردهای ارزنده ای داشته است لذا خداوند را بابت این نصرت الهی شاکر هستیم.

حجت الاسلام دکتر حسن خیری افزود: از خداوند می خواهیم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و همه کسانی که در راستای اهداف الهی قدم برمی دارند را یاری نماید که در این صورت اگر دشمنان میلیاردها دلار هزینه کنند حسرت موفقیت به دل شان خواهد ماند.

وی در ادامه پیام آیت الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر تشیع را قرائت کرد؛ متن این پیام در ادامه می آید:

از همه دست اندرکاران این مراسم مبارک که به نام حضرت ولیعصر عجل الله تعالی شریف مزین شده است تقدیر و تشکر می کنم که در راه شعائر الهی و ترویج اندیشه مهدوی تلاش می کنند و برای آنان آرزوی توفیق دارم.

در جامعه کنونی بی تردید دل های مشتاقان بقیه الله الاعظم انس و همراهی بیشتری با یاد حضرت برقرار نموده و بیشتر به یاد آن حضرت هستند.

نخست اینکه نیازمندی انسان به منجی الهی در این دوران معنای جدید و ضرورت بیشتری یافته است و جهان متلاطم رنج های متراکم و ظلم ظالمان و مظلومان در جنگ ها همه گواه براین است که ضمام امور باید به دست رهبری الهی باشد که هدایت بشر را به عهده گیرد و بشر را به سوی عدالت سوق دهد.

دوم اینکه اقدامات و دستاوردهای کنونی بشری نیازمند نیازهای بشر نیست و نیازمند تحول، جهش و انقلابی عظیم است که امواج قدرت آن سراسر عالم هستی را بپوشاند.

سوم اینکه بی تردید سرنوشت بشر پس از ظهور امام عادل بسیار بهتر خواهد شد و پرده های غفلت کنار رفته و عقل ها بیدار و برای پذیرش حکومت اللهی مهیا شده است.

چهارم اینکه آنان که به سعادت بشر می اندیشند در لزوم منجی تردیدی ندارند لکن آشناکردن مردم جهان با منجی عالم ضروری است که این کار هم مدعیان دروغی را برملا خواهد کرد و تلاش های آنان را ناکام می گذارد و انگیره و شعف را در دل مشتاقان بیشتر می کند.

نکته پنجم اینکه در این راه نیازمند تالیف کتب، مقالات و همایش های علمی است و لازم است تا مراکز علمی و فرهنگی به این امر اهتمام ورزند و گام های مفیدی را بردارند.

بنده در پایان از همه کسانی که در برپایی این مراسم تلاش کردند تقدیر و تشکر می نمایم و از خداوند متعال تعجیل در ظهور منجی بشر و برپا کننده عدل و عدالت را خواستارم و توفیق روز افزودن شما را از خداوند خواستارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا