اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

دانشگاه و حوزه مقدمات ظهور امام عصر را فراهم کنند/۲۲ بهمن دشمنان را از درون ناراحت کرد

فاطمه سادات محمدی

آستان بهارستان؛ به گزارش واحد خبر موسسه امامت و مهدویت؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور روسا و معاونین دانشگاه های آزاد سراسر کشور و حجج اسلام سید جواد و سید محمد باقر گلپایگانی، حجت الاسلام احمدی یزدی و نماینده دفترآیت الله کریمی جهرمی و جمعی از دانشجویان و اساتید در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

آیت الله سید محمد سعیدی دراین مراسم با اشاره به میلاد ولیعصر و نیمه شعبان، گفت: بزرگان باید ایام الله که مورد عنایت خداوند است را به مردم گوشزد کنند.

وی اظهارکرد: نگاه های عام و مناسبتی و موردی نسبت به بقیه الله وجود دارد اما به برکت و وجود امام عصر مردم روزی می خورند و به برکت وجود ایشان همه چی استوار و در جایگاه خود قرار دارد که به این جهت مردم باید شاکر خداوند باشند زیرا اگر شاکر وجود امام عصر نباشیم شکر خدا را هم به جای نخواهیم آورد.

وی افزود: تشکر از امام زمان عجل الله به این معنا است که طبق خواسته ایشان عمل کنیم و همه ما باید به غیر از شکر عام یک شکر خاص هم داشته باشیم.

امام جمعه قم گفت: انتظار هم به نحو عام و خاص است؛ به عنوان مثال همه مردم برای ورود امام خمینی(ره) به استقبال آمدند و در حد خود تلاش کردند حال باید استقبال و انتظار خاص و بسیار بیشتر برای امام زمان خود داشته باشیم.

دانشگاه و حوزه مقدمات ظهور امام عصر را فراهم کنند

وی عنوان کرد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید با پیشرفت، خدمت و فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت ولیعصر منتظر قیام حضرت باشند و همه ما باید زمینه دین‌داری ولایت مداری خود و دیگران را با رعایت دستورات و خواسته های امام عصر فراهم کنیم.

اغتشاشات اخیر به دلیل برهم زدن موازنه ظهور حضرت مهدی بود

وی گفت: دشمنان ما برای اینکه موازنه ظهور امام زمان را بر هم زنند اغتشاشات(درماجرای مهسا امینی)  را رقم زدند و در فصل پاییز برگ ریزانی و ریزش هایی از کسانی داشتیم که با دین مخالفت داشتند زیرا کسی که با سیاست مشکل داشته باشد به شعائر دینی و قرآن و مسجد جسارت نمی کند.

آیت الله سعیدی افزود: دشمنان در اغتشاشات اخیر اقداماتی داشتند که در شان جمهوری اسلامی نبود و به ما هشدار دادند که غافل نشویم و از فرصت های پیش آمده برای ظهور و قیام حضرت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اغتشاشگران امنیت جامعه را دستخوش اقدامات خود قرار دادند و منتظران ظهور امام زمان مانع این اقدامات شدند و منتظران ولیعصر باید در رشد اقتصادی و فرهنگی کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: اغتشاشگران با آبروی نظام و کشور بازی کردند و منتظران باید آبروسازی برای نظام کنند آنان خواستند که جایگاه معنوی و دینی را مخدوش کنند که مومن و منتظر ولیعصر باید برای حفظ جایگاه معنوی نظام تلاش کنندو

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله افزود: اغتشاشگران سبب طمع دشمنان به کشور ما شدند و جان برخی از جوانان ما را گرفتند که منتظران باید در این زمینه وارد عمل شوند و «اشداء علی الکفار و رحما بینکم» را محقق نمایند.

وی با بیان اینکه رفتار نیروی انتظامی و امنیتی ایران همراه با رافت است و با سایر کشورها متفاوت است اما برخی به آنان جسارت کردند در صورتی که این جایگاه نباید مخدوش شود.

وی گفت در اغتشاشات اخیر جوانان و نوجوانانی به عرصه آمدند که تحت تاثیر فضای مجازی دشمنان قرار گرفته بودند لذا منتظر واقعی باید تلاش کنند تا آنان به دام دشمنان نیفتند.

آیت الله سعیدی گفت: عفو و دلجویی رهبری در قالب عفوگسترده معترضان درس و تذکری برای ما بود که آنان هم باید در مورد اقدامات خودشان تامل داشته باشند و تحت تاثیر دشمنان قرار نگیرند.

وی افزود: در حوادث اخیر خانواده ها مظطرب شدند و به مقدسات جسارت شد در صورتی که به عنوان مثال ادب اقتضا می کند امام زمان بر هیچ کس ترجیح داده نشود و اولویت گفتار و رفتار ما باشد.

وی با بیان اینکه مقدسات برای ما اهمیت ویژای دارد، افزود: ما بزرگانی داشتیم که یک نمونه آن حاج آقا فخر بودند که در اتاقی که قرآن بود حتی پای خود را دراز نمی کردند اما اغتشاشگران به مقدسات ما اهانت کردند که باید منتظران واقعی در این زمینه وارد شوند و از مقدسات صیانت کنند.

۲۲ بهمن دشمنان را از درون ناراحت کرد

تولیت حرم حضرت معصومه سلم الله اظهارداشت: ۲۲ بهمن سال جاری درس هایی برای ما و دشمنان جمهوری اسلامی داشت و آنان را از درون ناراحت کرد.

وی در جمع بندی سخنان خود گفت: همه ما باید فرصت ها را بشناسیم و آن ها را معرفی کنیم و برای این فرصت ها خود را آماده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا