اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

گزارشی از اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر کشور/تجلیل از خبرنگار آستان بهارستان+تصاویر

آستان بهارستان؛ آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر کشور امروز در محل همایش‌های ایوان شمس تهران برگزار شد و فاطمه سادات محمدی خبرنگار پایگاه خبری آستان بهارستان در بخش تیتر حائز رتبه شد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ دراین مراسم سردار رمضان شریف سخنگو و روابط عمومی کل سپاه پاسداران، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهرمی سخنگوی دولت و جمعی از اصحاب رسانه از سراسر کشور حضور داشتند.

ارسال ۲۱ هزار اثر به جشنواره ابوذر

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ابتدای این مراسم با خیر مقدم به حضار و گرامی‌داشت نام و یادچند فعال رسانه‌ای نظیر اسماعیل احمدی و مرحوم عاطفی پور گفت: ۲۱هزار اثر از حدود ۶۸۰۰ فعال رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۵۳۹ اثر به مرحله پایانی رسید.

مرتضی کارآمزیان افزود: برای سال بعد قصد داریم جشنواره ابوذر را به سمت کشف و حل مسأله سوق دهیم.

نیازمند ابوذرهای رسانه ای هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر گفت: جناب ابوذر نماد صداقت، حق گویی و راست گویی است و بهترین الگو برای جریان رسانه‌ای انقلاب است.

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه نظام رسانه‌ای انقلاب به ابوذر‌های زیادی نیاز دارد، خاطرنشان کرد:  در معرفی حضرت ابوذر، کوتاهی‌هایی داشته آیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری  مبنی بر لزوم بازآرایی رسانه ای، مطرح کرد:  رهبری به درست، تروریسم رسانه ای همه جانبه ضد نظام و دولت را پیش بینی می کردند.

وی یادآور شد:  دشمن همیشه در قالبهای مختلف ضد نظام فعال بوده،  یک روز در خیابان و یک روز در جنگ اقتصادی و امروز شناخت و روح و جان مردم را نشانه گرفته و فردا هم در بعد دیگری فعال خواهد بود. دشمنان سعی می کنند جامعه ایران را نسبت به گذشته پشیمان کند و نسبت به آینده ناامید. جبهه رسانه ای انقلاب باید این هجمه ها را با جهاد تبیین خنثی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برپایی جشنواره ابوذر را  تربیت فعالان رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی با هدف مقابله با هجمه های رسانه ای دشمن دانست و گفت: در هجمه “ضد دهه هشتادی” رسانه‌ های معاند، دشمنان در صدد تطهیر پهلوی ها برمی آیند. رضاخانی که بانی کشتار۲۴۰۰۰ایرانی است رضاخانی که دستور میداد لبان برخی از منتقدان دوخته شود.

وی ادامه داد: اقدامات و پولهای عربی، غربی و عبری در مسیر تحریف افکار عمومی مردم ایران قرار دارد که رسانه باید در صدد آگاهی بخشی در این گونه موارد پیشگام باشد.

وی اظهارداشت: دشمن با یک حرکت پیچیده فرهنگی، پوشش دختران و زنان ما را هدف قرار داده در حالیکه همه می دانند زنان ایرانی از قبل از اسلام هم پوشش داشته اند.

برخی در داخل بدشان نمی‌آید شبهه‌افکنی کنند/سپاه سد محکمی در برابر دشمنان

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: سخنگوی سپاه پاسداران نیز دراین مراسم اظهارکرد: حساب رسانه با آمریکا اسراییل و اذناب آن‌ها مشخص است، اما متاسفانه برخی در داخل کشور بدشان نمی‌آید، شبهه افکنی کنند.

سردار رمضان شریف افزود: در قضایای اخیر مربوط به مسمومیت تعدادی از دختران در مدارس، برخی بدشان نمی‌آید بگویند این موضوع کار نظام است و بدتر آنکه بگویند که این کار سپاه است.

وی گفت: البته دشمنان باید هم اینگونه حرف بزنند، چون سپاه پاسداران در همه عرصه ها، سد محکمی در مقابل آن‌ها بوده است.

وی با ذکر خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی تصریح کرد: در قضایای سیل سال۹۸ در خوزستان و دیگر مناطق، برخی به ناحق به سردار سلیمانی می‌گفتند که کنترل نکردن سیل، کار نظام است تا بدین‌طریق برخی مناطق و روستا‌ها را از سکنه خالی کند؛ اکنون هم در قضیه مسمومیت‌ها چنین تهمت و شبهه‌ای را دارند تکرار می‌کنند که باید با کار رسانه‌ای مناسب، بستر شکل گیری این سوالات را گرفت.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه برتر زنان و دختران ایرانی گفت: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شاهد چنین جایگاه برتری بود.

وی گفت: گام نخست انقلاب را سپری کردیم و در گام دوم، گام تهاجمی ما به سمت دشمنان را شاهد خواهید بود.

رسانه باید دشمن شناس باشد‍/در سپاه و بسیج، خود را سد بلای مردم می‌دانیم

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، طی سخنانی اظهار داشت: حوزه اطلاع رسانی فقط وظیفه رسانه نیست بلکه رسانه باید دشمن شناس باشد‍.

سردار حسین معروفی خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها فقط در حوزه اطلاع رسانی نیست بلکه باید دشمن شناسی و هدف گذاری دشمن باید سرلوحه فعالیت‌های رسانه‌ها باشد.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر، امپراطوری رسانه‌ای دشمن با تمام توان خود به میدان آمد تا نظام را منکوب کند، اما مانند عملیات والفجر هشت که در ناباوری دشمن را شکست دادیم در این اغتشاشات هم ملت ایران دشمن را پس زد.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج تکیه گاه مردم هستند و خود را فدایی مثلث مردم ،انقلاب و ولایت می داند، ادامه داد:  نقش رسانه به خوبی در برخی برهه ها مثل سیل گلستان در اسفند۹۷و جهاد آبرسانی به شهرها و روستاها را شاهد بودیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در سپاه و بسیج نگاه سیاسی کاری نداریم و خود را سد بلای ملت ایران می دانیم.

وی مطرح کرد: دشمن با عملیات روانی گسترده در فضای مجازی تمام توان خود را به کار گرفته اراده و ارادت و تمایلات و رفتار و شجاعت مردم ما را از بین ببرد. دشمن در اغتشاشات اخیر، اشتباه تاریخی کرد و حال که متوجه آن شده است هم اکنون با حالت سینه خیز دارد به سمت احیای برجام می رود.

وی با اشاره به مکتب سلیمانی، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی را نباید فقط با خاطره گویی زنده نگه داریم بلکه باید به سردار از دید مکتب سلیمانی نگریست. سردار سلیمانی فقط شهید مدافع حرم نیست بلکه ایشان بسترساز تمدن اسلامی است.

سردار معروفی افزود: اوج هنرنمایی نظام ولایی این است که یک سرباز تبدیل به یک مکتب می شود. در موقوفه نامه باقی مانده ازشهید سلیمانی برای حسینیه کرمان ،سردار قید کرده در کنار محب اهل بیت علیهم السلام باید محب حضرت امام خمینی و رهبر انقلاب هم بود.

با ورود رسانه‌ای بسیج، معادلات دشمن تغییر خواهد کرد

سخنگوی دولت هم در اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر اظهار داشت: دلمان روشن است با ورود رسانه‌ای بسیج، معادلات دشمن تغییر خواهد کرد.

محمد بهادری جهرمی یادآور شد: بسیج همانطور که در هشت سال دفاع مقدس معادلات دشمن را تغییر داد دلمان روشن است با ورود رسانه‌ای بسیج بار دیگر معادلات دشمنان تغییر خواهد کرد.

وی مطرح کرد: جنگ امروز در ۴۴سال گذشته هم کماکان تداوم داشته و  دشمن همواره  سعی کرده حقایق ایران را وارونه جلوه دهد.

وی خاطرنشان کرد: چون بسیج، پیشرو شده است مطمئن هستیم در این جنگ نابرابر رسانه ای، بدون شک ایران اسلامی سربلند خواهد شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: باید از جهادگران عرصه رسانه تقدیر کرد و ما مدیون خدمات آن‌ها هستیم.

تجلیل از خبرنگار آستان بهارستان

این مراسم با خوانندگی غلامرضا صنعتگر با محتوای سردار سلیمانی، اجرای گروه سرود نورالمهدی، رونمایی از تصویر یکی از شهدا و یک کتاب با حضور حسین شریعتمدای مدیرمسئول روزنامه کیهان و فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و خانم مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور به کار خود پایان داد.

بخش پایانی این جشنواره هم تقدیر از چهره های سال رسانه ای و برگزیدگان هشتمین جشنواره کشوری ابوذر بود که فاطمه سادات محمدی از پایگاه خبری آستان بهارستان رتبه کشوری در بخش تیتر را کسب کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا