اخبار قماخبار مهم

شاهد اوج گیری در تولید فیلم های دینی در جشنواره اشراق هستیم

آستان بهارستان؛ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و نماینده رهبر معظّم انقلاب اسلامی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، گام بلند معناداری به جلو برداشته و در حوزه مستند و فیلم کوتاه دینی شاهد یک اوج گیری هستیم.
وی افزود: هدف اولیه برگزاری جشنواره آن بود که تولید کنندگان و فعالان عرصه هنری و تصویری استعدادیابی و کشف شوند و بروز و ظهور پیدا کنند و آثار آنان یکجا دیده شود و به معرض داوری در بیایند.
نماینده رهبر معظّم انقلاب اسلامی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ادامه داد: هرچه گذشت این ظرفیت ها پررنگ تر و پرحجم تر و موثر تر شد و به عقیده بنده جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، یک گام بلند معناداری به جلو برداشته و در حوزه مستند و فیلم کوتاه شاهد یک اوج گیری هستیم.
وی که پس از حضور در اکران خصوصی برخی از فیلم های جشنواره و تماشای آن ها گفت وگو می کرد، بیان داشت: کارهایی که بنده امروز دیدم گرچه بخشی از ماجرا بود اما بسیار موثر، پرمعنا و نویدبخش آینده روشن تری برای هنر دینی، فیلم دینی و بویژه ظرفیت های حوزوی است و واقعا گمان نمی کردم این دسته از طلابی که به هنر سینما و روایت گری تصویری رو آورده اند به این حد از بلوغ و رشد رسیده باشند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی اضافه کرد: این نوید بخش است و بنده به عنوان خادم در حوزه های علمیه، با مشاهده این آثار نسبت به مقبولیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف بیشتری کردم که ان شاءالله بتوانیم پشتیبانی بیشتری کنیم و آن نقش مدیریتی خودمان را در جهت دهی و هدایت و پشتیبانی از فعالیت های هنری تصویری حوزه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این استعداد هایی که در این جشنواره شناخته می شوند و بروز می کنند، بتوانند با همت بیشتر خود و پشتیبانی نهادهایی که در هنر دینی وظیفه مند هستند، در راه ارتقای فرهنگ انقلاب و فرهنگ عمومی جامعه قدم های موثر تری را بردارند.
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا