اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

۳۰۰ مدرسه قم آماده اسکان زائران و مسافران/غیرفرهنگیان هم پذیرش می شوند

آستان بهارستان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: ۳۰۰ مدرسه و سه هزار کلاس مدارس قم آماده خدمت به زائران و مسافران است.

حمیدرضا قزاقی افزود: هر کلاس به صورت میانگین گنجایش پنج نفر را دارد که ۱۵ هزار نفر در روز اسکان داده می شوند و به نسبت بزرگی کلاس ها این ظرفیت تا ۲۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی گفت: برای اسکان زائران کریمه اهل بیت سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران تمام کلاس ها مجهز به فرش و یخچال است و اجاق گاز و تلویزیون مشترک هم برای همه مدارس فراهم شده است.

وی اظهارداشت: از روز ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز در خدمت زائران و مسافران به شهر قم هستیم.

رئیس اداره امور رفاهی آموزش و پرورش قم گفت: ویژگی متفاوت اسکان در سال جاری این است که امکان رزرو اینترنتی برای فرهنگیان فراهم شده و متقاضیان می توانند از طریق سامانه اسکان ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه پذیرش حضوری از طریق چهار ستاد در استان قم انجام می گیرد، اظهارداشت: ناحیه یک مدرسه شاهد نبش کوچه ۲۳ مصلی، ناحیه دو انتهای خیابان ایستگاه(راه آهن) دبیرستان حضرت رقیه(س)، ناحیه سه دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) بلوار شهید عابدی ابتدای انصارالحسین و ناحیه چهار مدرسه شاهد معرفت که در خیابان ساحلی نزدیک میدان ارتش(ایران مرینوس) واقع شده است.

وی گفت: در نوروز و تابستان ۱۴۰۱ پذیرش فرهنگیان و غیرفرهنگیان انجام شد و اسکان فقس مختص فرهنگیان نبود و آموزش و پرورش استان قم افتخار داشت زائری را رد نکرد و تمام مسافران و زائران که متقاضی اسکان بودند را پذیرا بود.

وی ادامه داد:‌ حتی در برهه ای که ظرفیت کلاس مدارس تکمیل شد با اجازه مدیرکل و استاندارقم نمازخانه ها هم اضافه شد و زائران پذیرش شدند.

***

گفتنی است در سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر روز اسکان در مدارس قم انجام شد که ۵۲ هزار نفر روز اسکان در تابستان بود.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا