اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

انجام اقدامات بهداشتی برای اسکان زائران در مدارس قم/از توزیع ۵۰ هزار بروشور تا نظارت ۱۱ تیم کارشناسی

آستان بهارستان؛ رئیس کمیته سلامت و تندرستی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: اقدامات بهداشتی لازم برای اسکان زائران در مدارس قم انجام شده است.

محمد احمدی افزود: در راستای تکریم و میزبانی شایسته از زائران کریمه اهل بیت سلام الله علیها و حفظ سلامتی آنان دوازدهمین شورای ارتقای سلامت و تندرستی آموزش و پرورش با موضوع اسکان نوروزی فرهنگیان با حضور کارشناسان نواحی و مناطق آموزش و پرورش تشکیل شد.

وی گفت: دراین کمیته مقرر شد که کارشناسان در سه حوزه آموزش، توزیع تجهیزات و نظارت بر سلامت مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: درخصوص بحث آموزش، کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان سلامت آموزش و پرورش ویژه مدیریاران و سرایداران برگزار و در آن آموزش ها در خصوص مبانی خودمراقبتی در میزبانی از مسافران، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گندزدایی آموزشگاه و رعایت اصول ایمنی ارائه شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قم گغت: درخصوص بحث توزیع بسته های آموزشی ۵۰ هزار بروشور و ۱۰۰ عدد بنر در مدارس و ستادهای اسکان های نوروزی توزیع و ۵۰۰ پوستر در مدارس نصب می شود.

وی افزود: موضوعات بسته های بهداشتی که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده خودمراقبتی در سفر، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر در سفر، اطلاع رسانی درخصوص مراکز درمانی، بهداشتی و داروخانه هایی که در ایام نوروز خدمت رسانی می کنند می باشد.

وی بیان کرد: ملزومات مورد نیاز بهداشتی مانند مواد شوینده و ضدعفونی کننده و وسایل تنظیف به تعداد مورد نیاز در کلیه واحدهای آموزشی توزیع شده است.

احمدی افزود: به منظور حفظ ایمنی و کرامت میهمانان، کلیه کلاس هایی که محل اسکان زائران، از میز و صندلی تخلیه شد که ایمنی بیشتر رعایت شود.

وی اظهارکرد: کلیه مدارس ضد عفونی و شستشوی فرش ها و موکت ها توسط قالیشویی های معتبر انجام شده ‌و در هر کلاس دو قطعه فرش و چهار عدد پتو شسته و کاور شده است که در اختیار زائران قرار می گیرد اما به مسافران گرانقدر توصیه می شود برای رعایت بهداشت بیشتر پتو و لوازم شخصی را به همراه خود داشته باشند.

وی گفت: ۱۱ تیم کارشناسی هر کدام متشکل از دو کارشناس سلامت آموزش و پرورش، ناظر مدارس اسکان هستند که به صورت ۲۴ ساعته در ایام میزبانی زائران نظارت کافی بر بحث ایمنی و نظارت مدارس دارند.

رئیس کمیته سلامت و تندرستی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان قم اظهارداشت: تفاهم نامه ای با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که طبق آن کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بر محیط مدارس و آب آشامیدنی نظارت می کنند.

وی افزود: تفاهم نامه ای هم با سازمان آتش نشانی نوشته شد که طبق آن کارشناسان این سازمان از مدارس بازدید می کنند و بررسی وضعیت ایمنی مدارس با آنان است.

وی اظهارداشت: کپسول های اطفای حریق در همه مدارس بررسی و شارژ شده و جعبه های کمک های اولیه هم تجهیز شده است.

احمدی افزود: در دو سال گذشته به دلیل کرونا و با شعار «در خانه بمانیم» تعداد مدارس و مسافر کمتر بود لذا هفت گروه نظارتی برای اسکان در مدارس فعال بودند اما درسال جاری ۱۱ گروه بر مدارس نظارت دارند.

وی گفت: به دلیل مسمومیت هایی که در مدارس بوجود آمد با آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و معاونت بهداشتی علوم پزشکی همراه هستیم و نظارت ویژه ای بر مدارس اعمال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا