اخبار مهمکمیسیون کشاورزی

مجلس آماده همکاری با دولت برای کنترل تورم

آستان بهارستان؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده هرگونه همکاری با دولت برای اجرایی شدن هرچه بهتر شعار سال جدید است.

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» گفت: مجلس آماده است در حوزه قانون‌گذاری و نظارت به تحقق شعار سال کمک کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه نیز توجه خاصی به بحث مهار تورم و رشد تولید داشته‌اند و بند ۱ این سیاست ها به این موضوع اختصاص یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاستهای کلی برنامه هفتم تصریح کرده‌اند که باید رشد اقتصادی ۸ درصد و تورم تک رقمی در ۵ سال آینده هدف گذاری شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: در بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس سعی کرد تا از اقداماتی که موجب ایجاد تورم در سال آینده می‌شود، خودداری کند.

وی افزود: مهار و کنترل تورم در زمان بررسی بودجه همواره مد نظر مجلس بوده است.

وی ادامه داد: با این رویکرد در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ نه‌تنها سقف بودجه افزایش نیافت بلکه ما شاهد کاهش سقف بودجه سال آینده در مجلس بودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: کنترل تورم رشد اقتصادی و ثبات در این حوزه باید در اولویت کاری همه دستگاه ها و سازمان ها قرار گیرد تا ما بتوانیم با هم افزایی و همکاری و تعامل یکدیگر در این مسیر گام برداشته و موفق شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا