اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قم

از برپایی مسابقات تا دراختیارقراردادن اماکن ورزشی به مسافران مدارس قم

آستان بهارستان؛ معاون تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش استان قم از برپایی مسابقات فرهنگی تا دراختیار قراردادن اماکن ورزشی به مسافران مدارس قم خبر داد.

سیروس فولادی با تبریک سال نو به همه هموطنان بخصوص جامعه فرهیخته فرهنگیان، به گزارشی از اقدامات برای اسکان در مدارس قم اشاره کرد و گفت: از ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ با تشکیل اولین جلسه هماهنگی اسکان، کمیته های شش گانه در تاریخ چهارم اسفندماه تشکیل و به نواحی جهت آمادگی کامل اطلاع رسانی و اقلام از قبیل فرش، تلوزیون و موادشوینده در مدارس توزیع شد.

وی افزود: حدود ۳۰۰ آموزشگاه با نزدیک به سه هزار کلاس آماده و از مدارس تحت پوشش ستاد اسکان زائرین بازدید و تمام فرش ها، موکت ها و پتوها شسته شد.

فولادی عنوان کرد: در سال جاری ۱۵تا۲۰ درصد ظرفیت مدارس به رزرو اینترنتی اختصاص یافت و کمیته فرهنگی جهت تبلیغات و اطلاع رسانی به زائرین تشکیل شد و برای سر درب مدارس و ستادهای اسکان بنر تهیه و بسته های فرهنگی در اختیار مدارس دارای اسکان زائرین قرار گرفته شد.

وی افزود: تراکت ها و پوسترهای تبلیغاتی در محل های اسکان فرهنگیان نصب شد و ۵۰ هزار بروشور درمورد فرهنگ سازی، معرفی قم و آداب زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران تهیه شد

معاون تعاون ورفاه اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: کمیته اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و با ائمه جماعات مدارس جهت برپایی و اقامه نماز جماعت در محل های اسکان هماهنگی شد و همچنین پرچم جمهوری اسلامی، مهر، سجاده، قبله نما، پوسترهای حجاب و عفاف برای مدارس دارای اسکان تهیه شد.

وی ادامه داد: جهت اسکان اردوهای دانش آموزی هماهنگی های لازم انجام و دو روزنامه دیواری با موضوع ظرفیت های استان قم در محل های اسکان نصب شد.

وی گفت: از ۲۴ اسفندماه تاکنون زائرین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در۲۸۰۰کلاس گروه «الف» و «ب» اسکان داده شده اند.

فولادی افزود: از آغاز اسکان تاکنون بیش از ۳۵هزار و ۴۹۱ نفر روز در قالب شش هزار و۱۰۰ خانوار در مدارس و بیش از ۲۰۰ نفر در نمازخانه بصورت اقامت چادری اسکان داده شدند.

وی اظهارداشت: برپایی مسابقات فرهنگی و حفظ قرآن برای کودکان در ستادها و اهدای هدایای فرهنگی به دانش آموزان از جمله اقدامات فرهنگی آموزش و پرورش استان قم بوده است.

وی گفت: همچنین در راستای نشاط و شادابی خانواده ها اماکن و وسایل ورزشی مدارس در اختیار زائران قرار گرفته است.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا