اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

اهدای پنج میلیارد البسه ولوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند/ فرهنگیان قم حامی شش هزار دانش آموز بی بضاعت

آستان بهارستان؛ رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان مدارس آموزش و پرورش قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حوزه انجمن اولیاء و مربیان وظایف گسترده ای دارد که یک نمونه آن رسیدگی به دانش آموزان سادات و غیرسادات نیازمند است که از ابتدای سال جاری با کمک خیرین پنج میلیارد تومان البسه و لوازم التحریر به آنان اهدا شده است.

شرکت ۱۵۰ هزار نفر در دوره آموزش خانواده

رضا شهسواری افزود: در بحث آموزش خانواده هزار و۲۰۰ دوره آموزشی برگزار شد که ۱۰۰ هزار زن و ۵۰ هزار مرد در این دوره ها حضور داشتند و در این راستا ۱۸۰ مدرس آموزش خانواده به مدارس اعزام شدند.

در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که از مباحث مهم اجتماعی است شاید بتوان گفت که آموزش و پرورش در میان سایر سازمان ها رتبه نخست را دارد و به۲۰ هزار نفر در چهار ماه اخیر از طریق امور بانوان استانداری، بهزیستی و مرکز بهداشت آموزش های مبنایی داده شده است.

وی به سرویس دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت: این موضوع به آموزش و پرورش مربوط نیست اما آواری از مشکلات را برای ما به وجود آورده و به عنوان مثال در سال جاری با رایزنی های گسترده شهرداری حاضر شد به ۱۵۰ مدرسه شامل ۱۱ هزار دانش آموز سرویس دهد درحالیکه روزانه به صورت میانگین۲۵ هزار دانش آموز به مدرسه می روند و باید تدبیری برای این مساله اندیشیده شود.

فرهنگیان قم حامی شش هزار دانش آموز بی بضاعت

با اجرای طرح «هر فرهنگی یک حامی» فرهنگیان قم حامی شش هزار دانش آموز بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شدند و ماهانه مبالغی به کارت دانش آموزان واریز می کنند.

یک طرح پژوهشی در مدارس اجرا می شود و موضوعات مختلف آسیب شناسی می شود از جمله اینکه علت ارتباط کم خانواده ها با مدارس چیست؟ تا بتوانیم در راستای شعار دولت مردمی و انقلابی خانواده ها را پای کار بیاوریم و تعلیم و تربیت را مردمی سازی کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا