اخبار مهمکمیسیون سیاسی

ایران نگاه دوستانه به همسایگان دارد

آستان بهارستان؛ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به همسایگانش داشته است، گفت: هیچ گاه جمهوری اسلامی به دنبال قطع رابطه با همسایگان خود نبوده است.

ابراهیم عزیزی با اشاره به رایزنی‌های اخیر ایران با کشورهای همسایه و توافقات صورت گرفته‌، گفت:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران همیشه حسن همجواری با همسایگان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک طرفینی را به عنوان اصل جدی دنبال ‌کرده اما متاسفانه در طول سال‌های گذشته شاهد نوعی کج‌روی، بداندیشی و القائات غلط و سوء برداشت‌هایی از سوی کشورهای همسایه بودیم که این سوء برداشت‌ها و بعضا کج روی‌ها منتهی به یکسری تصمیمات غلط برای نظامات سیاسی برخی کشورهای همسایه شده است.

وی ادامه داد: امروز کشورهای همسایه به این واقعیت رسیده‌اند؛ ‌جمهوری اسلامی نه تنها هیچ وقت رویکرد خصمانه‌ای با همسایگان خود نداشته بلکه همواره رویکرد برادارنه و دوستانه را دنبال کرده و می‌کند. این همان برداشت درست از جمهوری است که از اول هم منادی آن بود مبنی بر اینکه در دام صهیونیست‌ها،‌ آمریکایی‌ها و دشمنان منطقه‌ای نیفتید لذا این تغییر رویکرد را باید به فال نیک گرفت.

عزیزی با بیان اینکه همواره جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به همسایگانش داشته است،‌ افزود: هیچ گاه جمهوری اسلامی به دنبال قطع رابطه با همسایگان خود نبوده و اینکه بخواهد از سر ستیزه‌جویی وارد شود البته متاسفانه ملت‌ها و نظامات سیاسی حاکم بر ملت‌ها در دام برخی از نظامات سلطه قرار گرفتند و این باعث در پیش گرفتن رویکردی توسط آن کشورها شد که هیچ گاه جمهوری اسلامی به آن تمایلی نداشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا