اخبار فراکسیون‌هااخبار مهمکمیسیون اجتماعی

تعیین زمان دقیق اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی

آستان بهارستان؛ رییس فراکسیون کارگری مجلس، از تعیین مدت حداکثر یک ماه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس برای ابلاغ آئین‌نامه اجرایی ماده ۵ قانون تامین اجتماعی به منظور پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی خبر داد.

علی بابائی کارنامی در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست اقدامات انجام شده در راستای اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت چرا که از دولت خواسته بودیم تا اقداماتی که در این حوزه انجام داده است را در قالب لایحه‌ای از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای یکپارچه‌سازی بیمه‌ها و هماهنگی ساختار بیمه‌ای در حوزه‌های مختلف ارائه دهد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست امروز گزارش این وزارتخانه و مدیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این زمینه بررسی شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان نظرات مختلفی در این خصوص داشتند که اخذ شده و قرار شد راهکارهای لازم برای برون‌رفت از شرایط فعلی بی‌انضباطی در ساختار نظام تامین اجتماعی در کل کشور ارائه شد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد برای اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سیاست‌هایی که کمیسیون اجتماعی با نگاه عادلانه کردن رفتارهای صندوق‌ها با بیمه‌شدگان، تصمیمات متناسبی اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: تعیین زمان دقیق اجرای مصوبه اصلاح ماده ۵ قانون تامین اجتماعی(بیمه کارگران ساختمانی) از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد و با توجه به نهایی شدن این قانون و ابلاغ آن به دولت از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستیم تا حداکثر یک ماه آینده آئین‌نامه اجرایی آن را ابلاغ کند تا شاهد اجرای آن در کشور باشیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رفع ایراداتی که شورای نگهبان به طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی وارد دانسته بود از دیگر موضوعاتی بود که در دستورکار کمیسیون قرار داشت و این ایرادات رفع شد.پایان پیام/۱۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا