اخبار پوششی و تولیدی قماخبار قماخبار مهم

در دیدار مدیرکل ورزش استان از موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه مطرح شد: ورزش بانوان در اولویت قرار گیرد

آستان بهارستان؛ مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان قم ‌در بازدید از موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها اظهارداشت: نیاز امروز جامعه به‌خصوص بانوان به ورزش جزء ضروریات است که باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار آستان بهارستان؛ مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان قم اظهار داشت: نیاز امروز جامعه به‌خصوص بانوان به ورزش جزء ضروریات است و باید بانوان ما به سمت ورزش هدایت شوند ما به عنوان خادم ورزش و جوانان آمادگی کمک به حوزه های علمیه را داریم که بتوانند یک تاثیرگذاری را در جامعه ورزش استان و بانوان استان داشته باشند.

ابراهیم سانی خانی گفت: طلاب می توانند تبیین گر خوبی در جهت تریج فرهنگ ورزش باشند؛ ما ورزشگاه ها و امکانات خوبی داریم و انسان های خوب می خواهیم که آن ها را اداره کنند انسان های خوب تربیت کنند که هر جای دنیا بروند حجاب و عفاف خود را رعایت کنند.

وی افزود: یک خانم می تواند در یک مجموعه اثری بگذارد که همه عفاف و حیا را رعایت کنند باید مربی ها را خوب انتخاب کنیم تا با رفتار و کردار خود تاثیر گذار باشند.

وی قول همکاری برای تامین مربی و برخی وسایل ورزشی به موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها را داد.

****

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور نیز درادامه اظهارداشت: موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها بسیار فعال و پویا است و دارای مدیر انقلابی و طلاب سخت‌کوش و ممتاز و اساتید برجسته و دارای مکان مناسب برای جذب افراد است.

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته بیان کرد: اگر به ورزش بانوان درست و عمیق رسیدگی و در تبیین آن درست عمل شود، قطعا در جامعه اسلامی و خانواده نشاط و آرامش عالی و ارزشمندی خواهیم داشت.

****

کارشناس مسئول خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه اظهارداشت: امروزه ورزش بانوان یکی از موضوعات مهم است به دلیل این که جامعه احتیاج به پویایی دارد و بانوان نقش محوری در این خصوص دارند زیرا ماداران هستند که می توانند فرزندان سالم به جامعه تحویل دهند.

حجت الاسلام قدرت الله غلمانی افزود: هر گونه هزینه ای درخصوص ورزش بانوان در حقیقت سرمایه گذاری است که همه سود آن به جامعه برمی گردد لذا مسئولان در زمینه ورزش بانوان باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند تا با اختصاص فضا، بانوان بتوانند از رشته های مختلف ورزشی استفاه کنند.

****

معاون ورزش استان قم هم در ادامه اظهارداشت: ورزش بانوان جزء اولویت های اصلی ورزش کشور و استان قم است و ورزش باید در میان همه بانوان به‌خصوص در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

محمد علیمردانی افزود: برای افزایش مربی و ارتقای ورزش استان می توان از پتانسیل طلبه های خواهر در ورزش استان بهره برد و طلبه های خواهر به عنوان یک قشر اصلی استان قم می توانند به پیشرفت و ارتقاء رشته های مختلف ورزشی در استان قم کمک کند.

وی گفت: ما پیگیر هستیم که سالن ورزشی برای موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها مهیا شود و این موضوع را در اولویت قرار می دهیم و به منظور تربیت مربی نیز با برگزاری دوره های مربیگری کمک می کنیم تا از پتانسیل این مجموعه  در هیئت های ورزشی استفاده کنیم.

****

سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل امور ورزش و جوانان هم گفت: ورزش برای بانوان از ملزومات زندگی است و مادران با نشاط و سالم می توانند تربیت سالم داشته باشند؛ مادری که از نظر روحی و جسمی مشکل داشته باشد نمی تواند زندگی بانشاطی را برای خانواده خود ایجاد کند.

سیده لیلا عنبری افزود: اگر خانواده ها سالم باشند جامعه سالمی خواهیم داشت بنابراین اهمیت ورزش برای بانوان می تواند بیشتر از آقایان باشد لذا یکی از نیازهای عمده ما در جامعه ورزش است اگر بتوانیم این نیاز را رفع کنیم جامعه سالمی را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اگر طلاب و افراد متدین به ورزش ورود پیدا کنند آسیب های ورزشی کمتر خواهد شد.

****

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها هم به عنوان میزبان با تاکید بر اهمیت ورزش بانوان گفت: فضای خانواده با شادابی مادر بهبود پیدا می کند.

سلیمه سایری افزود: طلاب این مدرسه در زمینه های مختلفی ایفاء نقش دارند و در عرصه ورزشی در چندین رشته دارای مدال هستند که از این ظرفیت در مربی گری می توان استفاده کرد همانگونه که عده ای از طلاب در آموزش و پرورش و ارگان های مختلف وارد شدند و خوب عمل کردند.

وی گفت: ما می خواهیم کار کیفی خوب و با ارزش دینی انجام دهیم و در جایگاهی که در آن قرار داریم موثر باشیم.

وی تصریح کرد: اگر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها تجهیز شود هم بانوان مجموعه و هم بانوان خارج از آن می توانند از این ظرفیت استفاده کنند و ما می توانیم در کنار ورزش، اقدامات فرهنگی را نیز به جامعه عرضه کنیم و خروجی بهتری داشته باشیم.

وی گفت: ورزش برای سلامت جسم و روح ضروری است و درخصوص بانوان به دلیل محوریت وجود آنان در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی، جایگاه ویژه ای دارد و در سلامتی روح و جسم خود و خانواده و انتقال آرامش و شادابی به جامعه موثر است.

****

سیده هاجر میرعمادی معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها نیز در پایان اظهارداشت: بسیاری از طلاب این مدرسه مدال هایی در رشته های ورزشی از جمله کاراته، تکواندو و والیبال کسب کرده اند و پیشنهاد می شود از آنان جهت مربی گری استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا